خبرهای داغ:

نمایش همدلی و همزبانی در جشن وحدت شهر شوسف

همزمان با هفته وحدت مراسم جشنی در حسینیه شهر شوسف برگزار شد که نشان دهنده همدلی و همزبانی شهروندان این شهر اعم از اهل تشیع و تسنن بود .
کد خبر: ۸۹۵۹۸۰۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، همزمان باهفته وحدت مراسم جشنی در حسینیه شهر شوسف برگزار شد که نشان دهنده همدلی و همزبانی شهروندان این شهر اعم از اهل تشیع  و تسنن بود .


در این مراسم که با قرائت قرآن توسط «اسامه سعادت کوشا» نوجوان خوش صدای اهل سنت آغاز شد و در ادامه علمای تشیع و تسنن به ایراد سخن پرداختند تنها کلام جاری بر زبانها وحدت و برادری بود.


مولوی «سعادت کوشا» از روحانیان اهل تسنن شهر شوسف در سخنان خود ضمن تاکید بر حفظ وحدت جامعه اسلامی گفت : بسیار خوشحالم که در این جشن برادران تسنن و تشیع در کنار هم حضور پر رنگ دارند و امیدوام روز به روز بر دوستی و الفت بین قلبهای مسلمانان افزوده شود .


حجت الاسلام والمسلمین «خزاعی» هم با اشاره به اینکه باید این ابتکار امام راحل را که فاصله یک هفته ای دو روایت در مورد ولادت رسول گرامی اسلام را که یکی مورد تاکید برادن اهل تسنن است و دیگری مورد قبول و تاکید اهل تشیع به عنوان هفته وحدت نامگذاری نمودند گفت : برخی می خواهند بگویند منظور از وحدت نزدیک کردن معارف مذاهب مختلف مسلمانان به یک مذهب است و این حرف کاملا نسنجیده و بی موردی است چرا که منظور هیچ یک از برادران تشیع و تسنن نزدیک کردن اعتقادات دیگری به سمت اعتقادات خود نیست بلکه تمرکز بر مشترکات و جلو گیری از اختلاف و دو دستگی است .


«بهمن خزاعی» تاکید کرد : همه مذاهب اسلامی پیروان یک پیامبر هستند و اعتقادات همه محترم است و همه مسلمان هستند و با یکدیگر برادرند و نباید توطئه های دشمن آنها را رودر روی هم قرار دهد .


«خزاعی» ادامه داد آنهایی که سعی می کنند بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازند هیچ یک از این دو گروه را دوست نمی دارند و به هیچ یک ترحم نمی کنند ، بلکه می خواهند به مقاصد پلید خود برسند .


در ادامه این جشن وحدت سروده هائی توسط نوجوانان خواهر و برادر در شان پیامبر مکرم اسلام خوانده شد و حاضران با ذکر صلوات سرود خوانان را همراهی نمودند .


همچنین از سوی کتابخانه عمومی باقر العلوم شهر کتابی با عنوان خلق عظیم پیامبر جهت آشنائی بهتر شرکت کنندگان با اخلاق نیکوی پیامبر اسلام معرفی شد .


و در نهایت این جشن با شکوه با تقدیر و تشکر از قاریان ، سرود خوانان و اعضاء تیم برگزیده جام فوتسال هفته وحدت به پایان رسید و از سوی برگزار کنندگان مراسم به تعدادی از حاضران هم به قید قرعه هدایای اهدا شد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار