خبرهای داغ:
مردی با پرچم فلسطین در دست و چفیه بر چهره، با فریاد الله اکبر به رستوران یهودیان در مرکز شهر آمستردام، پایتخت هلند حمله کرد و شیشه های آن را شکست.
کد خبر: ۸۹۵۹۸۱۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مردی با پرچم فلسطین در دست و چفیه بر چهره، با فریاد الله اکبر به رستوران یهودیان در مرکز شهر آمستردام، پایتخت هلند حمله کرد و شیشه های آن را شکست. به گفته شاهدان عینی فرد مهاجم ضمن سردادن شعارهایی در مخالفت با اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی پرچم جعلی اسرائیل را از مقابل درب رستوران پایین کشیده و قصد جایگزینی ان را با چرپم ملی فلسطین داشت که با حمله پلیس هلند دستگیر شد.

این حمله زمانی رخ داده که هیچیک از کارگران رستوران در این محل حضور نداشته و هیچ کس مجروح نشده است.به دنبال تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به این مکان مقدس، درگیری ها در سرزمینهای اشغالی شدت گرفته است و تظاهرات اعتراض آمیز نیز در کشورهای متعددی آغاز شده است.

مقامات بسیاری از کشورهای جهان از جمله فرانسه، انگلیس و عربستان سعودی که متحدان کلیدی آمریکا هستند، این اقدام را محکوم و یا آن را اشتباهی استراتژیک دانسته اند. «قدس» شهری در فلسطین اشغالی است که «مسجدالاقصی» نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، سومین شهر مقدس مسلمانان (پس از مکه مکرمه و مدینه منوره و مقدس‌ترین شهر جهان نزد یهودیان و مسیحیان است. این شهر، از مراکز زیارتی ادیان ابراهیمی است و هر یک از این ادیان، آثار و ساختمان‌هایی در آن دارند.

این شهر که خاستگاه دین یهودی و مسیحیت است، اکنون در اشغال کامل رژیم صهیونیستی است و گرچه پایتخت رسمی این رژیم شهر «تل آویو» است اما آنها «قدس» را پایتخت ابدی خود می‌ دانند که این ادعا تاکنون از سوی سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشده است.

 

منبع:اعلام الحربی

ارسال نظرات
پر بیننده ها