خبرهای داغ:

دانشجوی امروز جایگاه واقعی خود را ندارد

دانشجوی دانشگاه پیام نور نهبندان گفت: امروزه به دلایلی چون سهولت اخذ مدرک، عدم استقلال عملی، عدم حمایت همه جانبه از سوی مسئولین و نبود بازار کار پس از اتمام تحصیل، دانشجو جایگاه واقعی خود را ندارد.
کد خبر: ۸۹۵۹۸۲۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، فاطمه بخشی نژاد دانشجوی  رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد نهبندان با تعریف واژه دانشجو گفت:دانشجو کسی است که در کنار اشتغال به تحصیل و علم آموزی تاثیر بسزائی در پیشرفت و آبادانی کشور  دارد و به فرموده شهید بهشتی دانشجو، موذن جامعه است، اگر دانشجو خواب بماند نماز یک ملت قضا می شود.


وی افزود: دانشجو قشری است که تنوع فکری و عملی در آن زیاد است و به واسطه روحیه مطالبه گری خود همواره به دنبال ابداع فکر و عملی جدید و نوین است و مسلم است که تاثیر مثبت و قابل تاملی در پیشبرد اهداف کشور دارد.


بخشی نژاد اظهار داشت: دانشجویان در مواضع سیاسی ،بیانی شجاعانه دارند و بدون منفعت طلبی های شخصی آنچه را که در ذهن آنها حق جلوه می کند بیان می دارند،اما در این بین دانشجویان به دلیل حضور در فضاهای سیاست زده دچار سیاسی کاری می شوند و بعضا شاید دچار جانب داری های افراطی و ناآگاهانه از برخی احزاب و گروه های سیاسی شوند.


وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان در رابطه با کار و فعالیت سیاسی و برای انتقال دانش صحیح و تاثیر گزار از جریان های سیاسی می بایست پیرو ولایت فقیه بوده و از رهنمون های ایشان بهره مند شوند افزود: امروزه به دلایلی چون سهولت اخذ مدرک،عدم  استقلال عملی، عدم حمایت همه جانبه از سوی مسئولین و نبود بازار کار پس از اتمام تحصیل، دانشجو جایگاه واقعی خود را ندارد و نگاه جامعه به دانشجویان قبل از شروع تحصیلات دانشگاهی و بعد از اتمام آن تفاوتی ندارد و همچنین به دلیل تهاجم فرهنگی در برخی دانشگاه ها،دانشجویان از ورود به دانشگاه دچار لغزش های دینی مذهبی شده و حرمت واقعی خود را از دست می دهند.


بخشی نژاد تصریح کرد: چنانچه مسئولین ذیربط در راستای تهذیب نفس دانشجویان همت ورزند و با تلاش و تدبیر خود به ویژه امر ازدواج دانشجویان را تسریع بخشند،مشکلات بسیاری در این خصوص حل خواهد شد.


وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل افزایش شهریه دانشگاه و هزینه های سرشکن تحصیلات عالی بسیاری از جوانان از ادامه تحصیل صرف نظر می کنند و افراد مشغول  به تحصیل نیز انگیزه کافی جهت تلاش روز افزون را ندارند و این موضوع در دانشگاه ها به عنوان مشکلی بزرگ مطرح می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار