خبرهای داغ:
رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان نهبندان از بافت 270 متر مربع فرش جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات توسط بانوان نهندانی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۹۸۴۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

در یک فضای معنوی که همراه با ذکر صلوات و اشک شوق همراه بود بانوان خیر و نیک اندیش نهبندانی  فرش بافته شده را پس از برش تحویل ستاد بازسازی عتبات عالیات دادند.


فرش بافت شده در ابعاد 4*3 متر و به مدت 4 ماه بافته شده است.


حجت الاسلام والمسلمین مرادی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهبندان در این مراسم با تبریک هفته وحدت و سپاس از اقدام خیرخواهانه و خدا پسندانه بانوان نهبندانی به برکات و عنایات حضرت امام حسین(ع) و ارزش معنوی کمک به بازسازی عتبات عالیات اشاره و افزود:شفاعت امام حسین(ع) شامل حال شما خیرین می شود.


 محمد مجنونی جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان نهبندان گفت: از ابتدای سال 1394 مقدار270 متر مربع  فرش،جهت کمک به این امر مقدس توسط بانوان نیک اندیش نهبندانی بافته شده است.


وی ارزش ریالی بافت این فرش ها را 150 میلیون تومان ذکر  و اظهار داشت: استقبال بانوان نهبندانی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات بسیار چشمگیر می باشد .


مجنونی با بیان اینکه 5 کارگاه فعال قالی بافی جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات در شهرستان نهبندان وجود دارد افزود:بانوانی هستند که کار بافت قالی را در منزل انجام می دهند.


فاطمه عباسی بانوی خیر و نیکو کار نهبندانی گفت: من از کودکی با هنر فرش و فرش بافی آشنائی داشته و آرزویم بافت فرش و اهدا به حرم امام حسین(ع) بوده است که با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات آرزوی دیرینه من محقق گشته است.


وی اظهار داشت: با گره زدن هر تار و پودی از این قالی دهها گره از زندگی من و تمام بانوان نیکو کار نهبندانی حل می شود چرا که ما فیوضات و عنایات این امر معنوی و مقدس را در زندگی خود حس و لمس نموده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها