خبرهای داغ:
مرحله امداد و نجات با کمک خود مردم منطقه، بسیجیان محل و تعدادی از پاسداران اعزام شده از خراسان جنوبی انجام شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۸۵۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه باسازی منطقه شیخ صله به سپاه انصارالرضا(علیه السلا) واگذار شده است گفت: مرحله امداد و نجات با کمک خود مردم منطقه، بسیجیان خود محل و تعدادی از پاسداران اعزام شده از خراسان جنوبی انجام شد.

 سردار قاسمی با بیاان اینکه اسکان اضطراری در کمترین زمان انجام شد اذعان کرد: همه مردم امکانات اولیه مانندچادر، پتو و وسایل گرمایشی و لوازم انفرادی دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه اسکان موقت در حال انجام است تصریح کرد: یکی از مراحل مهمی که ما با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء موسسه ولیعصر آنجا در حال انجام هستیم مرحله اسکان موقت خانوارها است

 وی در ادامه با بیان اینکه در اسکان موقت ما ابتدا باید خانه ها را مشخص و آوار برداری کنیم اظهار کرد: تعداد 100 خانوار آواربرداری شده و آماده برای اسکان موقت است و تعداد 41 کانتینراز 100 خانوار تا کنون نصب شده است حدود 60 خانوار مانده که آوار برداری انجام و کانکس ها نصب شود  طی ده روز آینده اسکان موقت به صورت کامل انجام خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر وجود کانتینر ضروری است گفت: این کانتینر ها مسکونی ، بهداشتی و حمام ضروری است ما نیاز داریم و اگر خیرین و مردم با همکاری یکدیگر بتوانند کانتینری را اهدا کنند کار خوب و پسندیده ای است و در آن منطقه نیاز است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان ما به نسبت تولید کانتینر محدودیت داشته و کم فرستادیم اذعان کرد: ما هنوز به کانتینر نیاز داریم.

وی در خصوص گروههای جهادی که برای اسکان موقت همکاری داشتند گفت: ما با خراسان شمالی مشترک هستیم در  حدود دو گروه جهادی از خراسان شمالی در این منطقه کار کرده اند و یک گروه جهادی هم از منطقه خودمان امروز با ظرفیت 30 نفر با تیم پزشکیاری به منطقه اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه اسکان دائم مسئولیت اصلی آن با بنیاد مسکن است اذعان کرد: مسئولیت تسهیل گری و فراهم کردن امکانات و پیگیری مصالح بر عهده سپاه است که  این کار هم شروع شده و در حال معرفی به بانکها برای گرفتن وام هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت وام و کمک بلاعوضی می کند که حدود 35 میلیون تومان می شود تصریح کرد: این مبلغ با توجه به منطقه صعب العبور و هزینه های بالا آن68متری که قرار است ساخته شود، ساخته نمی شود مای می خواهیم توسط گروههای جهادی در ساخت کمک کنیم که مقداری از هزینه کم می شود و یک بخشی هم از مردم سازمان ها ادارات و کارخانجات درخواست کمک داریم هر منزلی در حدود 10 میلیون کسری دارند از مردم می خواهیم کمک کنند

قاسمی با بیان اینکه دورنمایی که برای اسکان دائم پیش بینی شده حدود 5 ماه است اظهار کرد: ان شاء الله حداکثر تا 6 ما انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 100 منزل سهم ما برای ساخت است گفت: علاوه بر این 100 واحد تقریبادر حدود  200 خانوار نیاز به بازسازی دارند.

وی در پایان بیان کرد: به طور کلی  ما 3 بخش داریم اول  14 خانه بهزیستی که ساخت آن کامل با ما است 100 واحد تخریبی و تعدادی ترمیمی و یک مدرسه هم با کمک خیرین و بانک انصار پیگیری هستیم که ساخته شود و به دنبال ساخت یک مسجد هم هستیم.

 نیاز ضروری الان ما وسایل گرمایشی برقی است و دوم هم کانکس حمام و سرویس بهداشتی حتی اگر دسته دو هم باشد خوب است.

خراسان جنوبی در دوبخش کمک کردند یک بخش به منطقه شیخ صالح و یک بخش هم کمک های هلال احمر ما به هلال احمر کرمانشاه و یک بخش هم به وسیله سپاه کمک کردند که امیدوارم این کمک ها ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها