معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی:
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق اقدامات انجام شده تاکنون ۱۲۰ پروژه در حوزه زائران امام هشتم (ع) اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۵۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد حسن واحدی در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر اظهارکرد: خوشبختانه در دهه پایانی ماه صفر ۸ هزار نفر در خراسان رضوی به زائران امام رضا (ع) خدمت کردند و در این ایام ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مشهد مشرف شدند که از این ۴۰۰ هزار نفر زائر پیاده بودند.

وی افزود: ۹ کمیته اجرایی با رویکرد اصلی زیارت اربعین و دهه پایانی ماه صفر در استان تشکیل شد و امسال نسبت به سال گذشته مشارکت‌های مردمی ۶۰ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در حالی که در ستاد اربعین ۶۰ هزار اسکان و ۶۰ هزار پذیرایی را به عهده استان گذاشته شده بود، اما استان ۷۷ هزار اسکان در روز و ۱۶۰ هزار پذیرایی در روز انجام داد که رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرد.

واحدی تصریح کرد:طرح جامع زیارت با ۱۰ راهبرد، ۳۹ سیاست، ۱۴۰ برنامه با دو هدف مقدس ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثر گذاری در زندگی مردم تدوین شده است.

وی افزود: از ۸۲۵ پروژه طرح زیارت ۱۲۰ پروژه عملیاتی با همکاری آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و شهرداری مشهد اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی از همکاری ۲۱ استان در موضوع برپایی ایستگاه‌های خدمت به زائران در دهه پایانی ماه صفر خبر داد و تصریح کرد: امسال در ۸۰۰ کیلومتری جاده‌های منتهی به مشهد ۲۷۶ ایستگاه و در مشهد ۵۵۰ ایستگاه خدمت رسانی به زائران با ۷۵۰ روحانی بر پا شد. وظیفه اصلی روحانیون در این ایستگاه‌ها بحث فرهنگی بود.

واحدی با اشاره به ثبت نام بیش از ۹۰ هزار نفر در طرح خادمان افتخاری حریم رضوی برای خدمت به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر بیان کرد: مردم ۱۲ میلیارد تومان در دهه پایانی ماه صفر صرف نذورات و خیرات کردند که نشان از حضور مردم در همه عرصه‌ها است.

Facebook
Twitter
Google+
اشتراک
ارسال نظرات
پر بیننده ها