خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد گفت: طلبه بايد طالب علم و عمل باشد و مقام علم و عمل را جمع كند و به وظيفه خود در اين بخش در زمينه دفاع از حريم اسلام عمل كند.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۵۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیة الله اظهار کرد: قدر خود را بدانید که به تحصیل و تدریس مشغول شدید بنابراین مراقب خود باشید تا از فرصت عمر خود حداکثر استفاده را ببرید و بدانید در برابر دسته و گروهی هستیم که آن گروه درصدد خاموشی نور خدا هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ وظیفه ما در برابر این گروه سنگین‌تر است باید در تمام حالات هوشیار و بیدار باشیم و ایام تحصیل خود را به خواندن درس، مذاکرات و مباحثات صرف کنیم تا در آینده‌ای نه چندان دور وجود شما برای جامعه نافع باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند جوانی را به عنوان ذخیره آخرت قرار داده است گفت: در سن جوانی انسان دارای قدرت و نیرو است که باید این قدرت در جای خود مصرف شود.

وی با بیان اینکه طلبه باید طالب علم و عمل باشد عنوان کرد: طلبه لازم است مقام علم و عمل را جمع و به وظیفه خود در این بخش در زمینه دفاع از حریم اسلام عمل کند.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: اکنون در راهی هستید که مخازن علم خود را غنا می‌بخشید بنابراین باید از نظر بحث علمی در جایگاه والایی باشید تا جامعه را سیراب کنید و تشنگان ولایت را در نظر بگیرید.

وی یادآور شد:‌ تلاش کنید محصول خوبی از علم برداشت کنید و در کمال علم همین اندازه خوب است که همه علم را به خود نسبت می‌دهند و نادانی را از خود دور می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امیرمؤمنان(ع) افراد را به علم‌آموزی دعوت می‌کردند زیرا انسان تنبل دنیا و آخرت ندارد گفت: تلویزیون، رادیوها و تلفن‌های همراه آفات دارند و عمر انسان در تلفن‌های همراه صرف می‌شود کسانی که اهل مطالعه و مباحثه هستند به مقام و جایگاه والا می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مرده‌اند و تنها اهل علم زنده‌اند؛ بهترین وصیت این است که شب و روز برای درس تلاش داشته باشید و مذاکره کنید تا در علم و کمال خود قوی شوید و مردم از وجود شما بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات