پیشرفت هرجامعه ای منوط به فعالیت دانشجویان آن کشور است

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در آموزشگاه فنی و حرفه ای برادران یاسوج به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: پیشرفت هرجامعه ای منوط به فعالیت دانشجویان آن کشور است.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۹۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
جشن روز دانشجو و ۱۶ آذر ظهر امروز با حضور سرهنگ جهانگیر انصاری جانشین سپاه فتح استان، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شوزای اسلامی، مسئول بسیج دانشجویی استان، جمعی از مسئولین دانشگاهی و اساتید دانشکده فنی برادران یاسوج و استقبال دانشجویان این دانشکده برگزار شد.

سرهنگ جهانگیر انصاری به عنوان سخنران این برنامه با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، به خصوص شهدای دانشجو؛ از حضور در جمع دانشجویان دانشکده فنی برادران یاسوج ابراز خرسندی کرد.

وی با بیان اینکه " امام (ره) زمانی فرمودند: جبهه دانشگاه است"، تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس دانشجویان پیرو خط امام به روستا‌ها و شهر‌ها می‌آمدند و در بحث‌های بصیرت دهی، روشنگری و تقویت مدارس فعالیت می‌کردند.

انصاری با اشاره به اینکه در آن زمان احترام خاصی برای دانشجویان وجود داشت، افزود: امروز نیز شما به احترام همان دانشجویان و جایگاه دانشجو دور هم جمع شده اید.

جانشین سپاه فتح استان با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و مطالعه عمیق آن، عنوان کرد: این تاریخ حکایت از حضور قشر‌های مختلف مردم در جبهه حق علیه باطل داشت و دارد.

وی افزود: روح معنویت در جبهه حاکم بود که بعد از رفتن و آمدن این قشر‌ها چه مردم عادی و چه دانشجویان تغییرات وسیعی را در آن‌ها می‌دیدید، در راس همه این‌ها دانشجویان شهیدی بودند و فرماندهی می‌کردند که در دانشگاه‌های ایران اسلامی هم ضد حکومت جور و ستم قیام می‌کردند و روشنگری می‌کردند و هم در جبهه‌های حق علیه باطل سکان فرماندهی قرارگاه‌ها را بر عهده داشتند.

انصاری با بیان اینکه زندگی نامه این شهیدان را باید مطالعه کرد، گفت: قطعا شما دانشجویان نیز در استمرار آن راهی که شهیدان انتخاب کردند فعالیت می‌کنید چراکه حیات و ممات یک کشور و پویایی کشور در گروه فعالیت همین دانشجویان است، دانشجویان بابصیرتی که با الگوگرفتن از دانشجویان و اساتید شهید و گوش به فرمان مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند.

جانشین سپاه فتح استان با بیان اینکه ما یک دولت، نمایندگان مجلس و فرماندهان عالی رتبه را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم، تصریح کرد: شما به عنوان قشری که سکان این مملکت اکنون به دست شما می‌باشد چه اندیشه‌ای را برای استمرار راه شهیدان انتخاب کرده اید.

وی تصریح کرد: نگاه رهبر انقلاب و دلسوزان انقلاب به قشر دانشجو این است که شما دانشجویان باید علم بیاموزید، در پویایی کشور سهیم باشید و دانش بیاموزید.

انصاری با اشاره به اینکه شما دانشجویان باید نگاه امام و رهبری به دانشگاه را آویزه گوش خود قرار دهید، افزود: قطعا مسئولان کشوری و لشکری این کشور از بین شما خواهد بود.

جانشین سپاه فتح استان با بیان اینکه ماحصل آن رشادت ها، آرمش می‌باشد که امروز در کشور ما حاکم می‌باشد، گفت: استکبار جهانی لحظه‌ای از دشمنی با ما غفلت نکرده است چه در دوران دفاع مقدس که به نوعی با حمایت‌های همه جانبه خود به طور مستقیم با ما وارد جنگ شد و چه در جنگ‌های نیابتی و چه امروز که به نوعی دیگر با ما وارد جنگ شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه دشمن را دانشجویان ما فتح کردند و انقلاب دوم را انجام دادند، افزود: امروز استکبار جهانی چاره‌ای جز خباثت در برابر ما ندارد چراکه ما در برابر استکبار کوتاه نیامدیم و پیروز شدیم.

انصاری با بیان اینکه استکبار جهانی در برابر جبهه مقاومت شکست خورده است و ما امروز این را در کشور‌های اسلامی منطقه از جمله عراق و سوریه و ... جشن می‌گیریم، عنوان کرد: افتخار می‌کنیم که جز فرزندان این نظام هستیم و در استمرار راه شهدا حرکت می‌کنیم و پشت سر ولایت گام بر می‌داریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار