آقای استاندار پرونده این شخص در انتخابات‌های گذشته را بررسی کنید

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد نسبت به به یک انتصاب مسئله‌دار در کهگیلویه و بویراحمد اعتراض کرد.
کد خبر: ۸۹۶۰۰۱۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
در پی اعلام برخی نام‌ها برای سپردن معاونت‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد برخی شخصیت‌ها و افراد در استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان دادند.

یکی از این معاونت‌ها مربوط به معاونت سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و سپردن این مسوولیت به فرماندار فعلی شهرستان بویراحمد است که واکنش‌هایی را در محافل مختلف به همراه داشته است.
در همین خصوص حجت‌الاسلام صفدر پناهی از فعالان حوزه سیاسی در استان و مسوول ستاد انتخاباتی ستار هدایتخواه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در استان طی نامه‌ای خطاب به استاندار نسبت به این انتصاب اعتراض کرده است.

حجت‌الاسلام صفدر پناهی در نامه‌ای سرگشاده به این اقدام نوشته است: احتراما نظریه این که این روز‌ها در خصوص عزل و نصب‌های معاونین جنابعالی مطالبی در فضای مجازی مطرح و انعکاسی گسترده پیدا کرده: از طرفین چندین بار از طریق مشاور محترم جنابعالی در امور روحانیت و برخی افراد دیگر پیغام دادم و پاسخ روشنی نشنیدم و از طرفی دیگر مورد مراجعه برخی از دلسوزان و فعالین و علاقه‌مندان پیشرفت استان قهرمان پرورمان هستم لازم دانستم نامه‌ای سرگشاده نگارش کنم.

شاید اطلاع‌رسانی رسمی جنابعالی ابهامات را برطرف نماید؛ لذا نکاتی به شرح ذیل تقدیم می‌گردد.

۱- جنابعالی در اظهارات متعدد هم در جلسه معارفه و هم در جلسات مختلف از جمله در دیدار ائمه محترم جمعه استان: تاکید داشتید که آنچه برایتان یک اصل مهم است. توجه محوری به شعار اعتدال است و نگاه‌های دیگر و سهم خواهی‌های افراد و اشخاصی شما را از این نگاه محوری دور نخواهد کرد.

این نکته‌ای است که اگر به آن عمل شود به نفع همه است نه یک جریان خاص و، چون شما استاندار همه هستید با این رویکرد نور امید در دل‌ها ایجاد کرد و همه امیدوار شدند – برخلاف دیگران که شعار اعتدال دادند، ولی کمتر به آن عمل کردند انتظار همگان بر آن است که شما به عنوان نماینده رسمی دولت به این شعار عمل کنید؛ لکن آنچه این روز‌ها بر سر زبان‌ها است در خصوص مهمترین معاونت استانداری؛ ظاهرا فردی پیشنهاد گردیده که متاسفانه به قضاوت بسیاری از دلسوزان سابقه کاری او در دوران مسئولیت اخیرش در دولت یازدهم به هیچ وجه نمایان‌گر اعتدال بلکه امانتداری نبوده است.

جناب آقای استاندار جنابعالی در این استان نبودید و از سوابق افراد مطلع نیستید؛ ولی خوب است پرونده این شخص و عملکرد او را در جریان انتخابات مجلس در سال ۹۴ و ریاست جمهوری در ابتدای امسال را بررسی حقیقتا اگر تلاش‌های دلسوزان و خویشتنداری و جلوگیری کاندیدا‌های مجلس من جمله جناب آقای دکتر هدایتخواه و آقای روشنفکر در سال ۹۴ نبود فاجعه‌ای بسیار هولناک رقم می‌خورد.

در آن انتخابات به غیر از یک نفر سایر کاندیدا‌های مطرح که رای بالایی داشتند از عملکرد این شخص ناراضی بودند و به عملکرد دست اندرکاران اجرایی انتخابات معترض بودند.

خداوند را شاکریم که دلسوزان موفق شدند تجمعات مردم را در مسیر قانون هدایت نمایند و مانع هرگونه برخورد خشن بشوند الان جا دارد به شکرانه این خویشتنداری؛ جنابعالی افرادی که حداقل به شعار اعتدال – که رئیس جمهور محترم داده و شما می‌بایست آن را اجرایی کنید – بیشتر پایبند هستند؛ روی کار بیاورید.

نیرو‌های توانمند فراوانی است حتی در جناح موسوم به اصلاحات – که متاسفانه مسئولینی که شعار اعتدال می‌دهند و بیشتر به سمت اصلاحات غش می‌کنند – می‌توانید از آن‌ها انتخاب کنید تا مجبور به استفاده از کسانی که مردم دل خوشی از عملکرد گذشته آن‌ها ندارند، نشوید. البته جای بسی تعجب است افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری تخلف آشکار داشته‌اند و می‌بایست دستگاه محترم قضایی با آن‌ها برخورد می‌کرد؛ نمی‌دانم برخورد برای چه موقع است؟ این سوالی که دستگاه قضایی باید جواب دهد.

خلاصه این که انتظار بحق مردم این بوده و هست و مسئولانی که امانتداری نکرده‌اند و اعتراض گسترده مردمی شده‌اند در همین جایگاه فعلی؛ با کارت قرمز شما مواجه شوند نه اینکه ترفیع و ارتقاء جایگاه پیدا نمایند.

۲- نکته دیگری که جنابعالی به خوبی دست روی آن گذاشته‌اید؛ گزینش‌های فله‌های و بدون ضابطه و فامیلی است که همه امیدوار شدند که جنابعالی اقدام عملی در برخورد با متخلفین از قانون داشته باشید، اینجانب در یکی از جلسات عرض کردم بسیاری از دلسوزان و خود بنده به کرات به مسئولین وقت تذکر دادیم، ولی گوش شنوایی نیافتیم و هیچ برخوردی با متخلفین صورت نگرفت.

مردم هنوز امیدوارند که شما اقدام سریع و دقیق داشته باشید؛ لکن برخی گمانه‌زنی‌هایی که در فضای مجازی می‌شنویم و می‌بینیم که حکایت از آن دارد که برخی افراد که اتفاقا جزء اولین‌های گزینش‌های فله‌ای و قانون دورزن بوده‌اند: نام آن‌ها برای معاونین شما مطرح شده است. شایسته است هم از مشاورین امین و هم از افراد آگاه و بدون حب و بغض در خصوص سابقه افراد مطلع شوید بررسی‌های لازم را داشته باشید تا ناخواسته در مسیری که اکثریت دلسوزان نمی‌پسندند قرار نگیرید.

۳- اینجانب در مراجعات مختلف به همه دوستان گفته‌ام که جنابعالی قصد خدمت دارید لذا درخواست داشته‌ام که نظراتشان را ابراز کنند تا به اطلاع شما برسد.

همین جا از عزیزانی که رسما و از سر دلسوزی اظهار نظر کرده‌اند من جمله برادر عزیزم جناب آقای روشنفکر: تشکر می‌کنم. ناگفته پیداست این اظهارنظر‌ها نه تنها تضعیف جنابعالی نیست بلکه از سر خیر‌خواهی و کمک به شماست.

امیدوارم جنابعالی از بهترین‌های همفکر خویش که قاعدتا باید از شاخصه اعتدال برخوردار باشند: در انتصابات استفاده کنید تا موجب رشد و توسعه استان گردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار