خبرهای داغ:
سعید زیباکلام در قم:

امر به معروف و نهی از منکر بدون استثناء در جامعه دنبال شود/برخی نسبت به قوانین مبارزه با فساد بی‌توجه هستند

استاد فلسفه دانشگاه تهران گفت: دانشگاهیان، طلاب و اقشار مختلف جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر را به صورت فراگیر و بدون استثناء دنبال کنند تا بتوانیم در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی به نتیجه برسیم.
کد خبر: ۸۹۶۰۰۳۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سعید زیباکلام عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که به همت کانون فرهنگی صراط در سالن همایش‌های قربان‌نیا دانشگاه مفید قم برگزار شد، با بیان اینکه در روز قیامت همگان باید نسبت به عملکردهای خود پاسخ‌گو باشیم، اظهار کرد: عمر انسان بسیار کوتاه است به همین علت باید در این مدت کوتاه تلاش کنیم تا مطلوب‌ترین خدمت را به مردم ارائه دهیم و در روز قیامت در گروه انسان‌های جهنمی نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه در راستای مبارزه با فساد اقتصادی همگان باید اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: اگر برخی از لوایح را در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رساندند می‌توانستند از حقوق‌های نجومی جلوگیری کنند.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران خاطرنشان کرد‌: بسیاری از افراد حرف از پایبندی بر اصول می‌زنند اما در عمل هیچ توجهی به اصول ندارند و بر اساس سلیقه‌های شخصی خود کار را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی در انتصاب مدیران نقش دارند، تصریح کرد: باید با افراد متخلف برخوردهای لازم را دنبال کنیم تا افراد در آینده به خود اجازه ندهند در حوزه اقتصادی فسادی را انجام دهند.

زیباکلام با بیان اینکه معقولات بانکی حجم قابل توجهی دارند، گفت: یکی از اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از اسحاق جهانگیری درخواست کرد که حساب‌های بانکی دارای معوقه را چک کند اما به او این اجازه را ندادند.

وی افزایش شفافیت‌های اقتصادی را یکی از راهکارهای اصلی مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست و یادآور شد: اکنون افرادی در حزب‌های مختلف سیاسی به دنبال منفعت خود هستند و گاهی بدون توجه به منافع احزاب برای رفع مشکلات خود و رسیدن به سلایق شخصی تلاش می‌کنند.

زیباکلام با تاکید بر اینکه برخی نسبت به رعایت قوانین مختلف در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی بی‌توجه هستند، مطرح کرد: راهکارهای قانونی برای تغییر روندهای غارت‌زا و فسادزا وجود دارد اما باید این راهکارها در دستور کار قرار گیرد.

این تحلیل‌گر سیاسی بر لزوم حرکت سازماندهی‌شده مردم در راستای مقابله با فساد تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاهیان، طلاب و اقشار مختلف جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر را به صورت فراگیر و بدون استثناء دنبال کنند تا بتوانیم در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید مجموعه‌های اصلی را مورد ارزیابی و نظارت قرار دهند، گفت: عملکرد مسؤولان باید توسط مردم رصد شود چرا که در این صورت می‌توانیم به موقع با معرفی افراد متخلف با فساد برخورد لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با اهداف مشخصی تشکیل شده است که باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به سمت آن اهداف حرکت کند اما با توجه به وجود فسادها و مشکلات کنونی سرعت حرکت نظام به سمت اهداف کندتر شده است که امیدواریم با اجرای قوانین و در نتیجه رفع مشکلات، خلاهای کنونی جبران شود.

ارسال نظرات