خبرهای داغ:
هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم خانواده های پاسدار با معرفی برگزیدگان به کار خود در جوار حرم رضوی پایان داد.
کد خبر: ۸۹۶۰۰۶۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده های پاسدار در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری مدعو، حنانه خلفی، حافظ نوجوان قرآن کریم و از نخبگان قرآنی به تلاوت آیاتی از کتاب الهی پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی گفت: قرآن ابتدا به تعلیم و سپس خلقت انسان پرداخته است.

وی ادامه داد: انسان یک خلقت جسم و یک خلقت جان دارد، اگر انسان بخواهد به مقام انسانیت برسد جز در پرتو ارتباط با کلام وحی میسر نیست و به هر میزان انسان از ذات پروردگار رنگ بگیرد به همان میزان از جایگاه انسانی برخوردار می شود.

حجت الاسلام رئیسی ابراز کرد: امروز شیاطین و بدخواهان به دنبال آن هستند که خدا و اهل بیت(ع) در لایه های زندگی ما کمرنگ شود که نمونه آن راه انداختن کانال ها و شبکه های ماهواره ای فاقد محتوای انسانی است.

وی به تدبر در آیات قرآن تاکید کرد و افزود: توجه به مفاهیم قرآن و عمل به آن بسیار مهم است چرا که فهم دقیق وعمل به قرآن؛ نورانیت و سعادت زندگی دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

رئیسی با بیان اینکه قرآن گره گشای مشکلات زندگی انسان معاصر است، نسبت به تلاش در راستای افزایش دادن فضای قرآنی تاکید کرد و افزود: اگر بدعت ها و کجی ها به زندگی انسان روی آورد، قرآن و توجه به آن رمز نجات از این مشکلات است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پرچمی که ایران اسلامی برافراشته، پرچم دعوت به قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است و تنها قرآن می تواند.

 

ارسال نظرات