خبرهای داغ:

هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن خانواده های پاسدار به کار خود پایان داد

هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم خانواده های پاسدار با معرفی برگزیدگان به کار خود در جوار حرم رضوی پایان داد.
کد خبر: ۸۹۶۰۰۶۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده های پاسدار در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری مدعو، حنانه خلفی، حافظ نوجوان قرآن کریم و از نخبگان قرآنی به تلاوت آیاتی از کتاب الهی پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی گفت: قرآن ابتدا به تعلیم و سپس خلقت انسان پرداخته است.

وی ادامه داد: انسان یک خلقت جسم و یک خلقت جان دارد، اگر انسان بخواهد به مقام انسانیت برسد جز در پرتو ارتباط با کلام وحی میسر نیست و به هر میزان انسان از ذات پروردگار رنگ بگیرد به همان میزان از جایگاه انسانی برخوردار می شود.

حجت الاسلام رئیسی ابراز کرد: امروز شیاطین و بدخواهان به دنبال آن هستند که خدا و اهل بیت(ع) در لایه های زندگی ما کمرنگ شود که نمونه آن راه انداختن کانال ها و شبکه های ماهواره ای فاقد محتوای انسانی است.

وی به تدبر در آیات قرآن تاکید کرد و افزود: توجه به مفاهیم قرآن و عمل به آن بسیار مهم است چرا که فهم دقیق وعمل به قرآن؛ نورانیت و سعادت زندگی دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

رئیسی با بیان اینکه قرآن گره گشای مشکلات زندگی انسان معاصر است، نسبت به تلاش در راستای افزایش دادن فضای قرآنی تاکید کرد و افزود: اگر بدعت ها و کجی ها به زندگی انسان روی آورد، قرآن و توجه به آن رمز نجات از این مشکلات است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پرچمی که ایران اسلامی برافراشته، پرچم دعوت به قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است و تنها قرآن می تواند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار