خبرهای داغ:
کتاب «هزارتوی آزمون‌های دشوار» نوشته «میرچا الیاده» به فارسی ترجمه و در کتابفروشی‌ها عرضه شد.
کد خبر: ۸۹۶۰۱۴۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، زندگی میرچا الیاده به اندازه اندیشه‌های تأثیرگذارش، جذاب و پرمایه است. الیاده در رومانی به دنیا آمد، برای تحصیل به هند رفت، چندین رمان نوشت، در سه روزنامه‌ معتبر رومانی به‌طور مدام مقاله نوشت و آثار برجسته‌ پرشماری در حوزه تاریخ ادیان ارائه داد. در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان یک کنشگر فرهنگی جدی در لندن حضور یافت و پس از جنگ، در پاریس و شیکاگو به تدریس پرداخت.

کتاب «هزارتوی آزمون‌های دشوار» با عنوان فرعی «زندگی و اندیشه‌های میرچا الیاده در گفتگو با کلود هانری روکه» منتشر شده است. کلود هانری روکه (مدرس تاریخ و زیبایی‌شناسی) گفتگوی خود را با الیاده، به هزارتویی تشبیه کرده که گذر از آن برای درک زندگی و آثار این اندیشمند لازم است؛ از دوران تحصیل او در هند تا آشنایی‌اش با یونگ و اشتغال به اسطوره‌پژوهی.

این کتاب، گفتگویی شخصی و در عین‌حال عمومی، ساده و نیز عمیق، منظم و درعین‌حال فراگیر و دربرگیرنده همه موضوعاتی است که الیاده سال‌ها با آن‌ها زیسته است. روکه گفتگو با وی را از دوران کودکی و نوجوانی‌اش شروع می‌کند و قدم به قدم با تحولات فکری و اندیشه‌های وی پیش می‌آید. گفتگو با این دین‌پژوه و اسطوره‌شناس، سرشار از نکته‌ها و ناگفته‌هایی است که هر انسان کنجکاو و جستجوگری از خواندنش سیراب می‌شود.

میرچا الیاده (۱۹۸۶-۱۹۰۷) اسطوره‌شناس و دین‌پژوه رومانیایی، از دانشگاه‌ها و مراکز متعدد علمی دکترای افتخاری دریافت کرد. از آن جمله کالج بوستون، کالج حقوق سیل فیلادلفیا، دانشگاه سوربن و…

کتاب «هزارتوی آزمون‌های دشوار» نوشته «میرچا الیاده» با ترجمه آرمان صالحی در ۲۵۵ صفحه و به قیمت ۲۶ هزار تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها