مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از کسب رتبه اول ورزش دانش آموزی استان در منطقه یک کشور در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۰۱۶۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود:: با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش آموزی در سال جاری ارزیابی فنی بخش مسابقات دانش آموزی براساس جمعیت دانش آموزی، سرانه فضای ورزشی، تعداد دبیران متخصص تربیت بدنی و چند شاخص دیگر محاسبه می‌شود که بر این اساس استان کردستان با استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، قم، قزوین، ایلام، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد در گروه الف. قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در مسابقات تابستان ۹۶ پس از برگزاری مسابقات استانی و اردو‌های آماده سازی ۵۳۱ دانش آموز در قالب ۴۸ تیم ورزشی در مقاطع مختلف تحصیلی دختران و پسران به مسابقات کشوری اعزام شدند که خوشبختانه با تلاش همه دست اندرکاران ضمن افزایش ۳۲ درصدی مجموع امتیازات نسبت به سال گذشته، کسب ۶۸ مدال رنگارنگ رشته‌های مختلف و نیز قهرمانی تیم‌های فوتسال متوسطه دوم، ورزش‌های زورخانه‌ای متوسطه اول و دوم، عنوان سوم تیم دوو میدانی و بدمینتون، چهار کاپ اخلاق و ۱۴ مقام چهارم تا هشتم در بخش تیمی، منجر به قهرمانی استان در گروه الف. استان‌های کشور شد.


وی ادامه داد: با توجه به اتمام مسابقات دانش آموزان کشور نتایج ارزیابی‌های فنی هم اعلام شد که بر این اساس کاروان ورزشی کردستان با یک هزار و ۱۸۸ امتیاز موفق به کسب رتبه اول این گروه شد.


قربانی با اشاره به اینکه حفظ و تثبیت رتبه یک رقمی استان در مجموع تمام استان‌های کشور هدف اصلی معاونت در این بخش بوده است، گفت: علیرغم اینکه فدراسیون ورزش دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش نتایج استان‌ها را براساس گروه بندی سه گانه اعلام کرده اند و این نتایج ملاک ارزیابی عملکرد خواهد بود، اما امتیازات و آمار‌ها نشان می‌دهد که خوشبختانه هدف مدنظر همان تثبیت رتبه تک رقمی استان در مجموع استان‌های کشور محقق شده و حتی در بخش پسران با درخشش فوق العاده تیم‌های این بخش، کردستان در رده پنجم کشور ایستاده است.

وی با اشاره به این نکته که مسابقات یکی از بخش ها‌ی پر مخاطب و مهم در ورزش دانش آموزی است، افزود: با عنایت به این مهم در سه سال گذشته تلاش شده با برنامه ریزی‌های لازم عملکرد و نتایج این بخش ارتقا یابد که رشد جایگاه استان از رتبه ۲۸ سال ۹۲ به رتبه هشتم در سال ۹۵ و تثبیت جایگاه تک رقمی استان در مسابقات سال ۹۶ گویای موفقیت قابل قبول در این بخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: امکانات سخت افزاری و در کل سرانه فضای ورزشی یکی از آیتم‌های تعیین کننده و تاثیرگذار در تحقق اهداف این بخش است که با وجود آن که سرانه فضای ورزشی سرپوشیده و روباز آموزش و پرورش استان در حدود ۱۲ صدم مترمربع است و کردستان در رتبه ۲۷ کشور قرار سرانه فضای ورزشی قرار دارد، اما با استفاده بهینه از فضا‌های موجود و تعامل با اداره کل ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی بخش قابل توجهی از کمبود‌های این بخش پوشش داده شده است.


 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات