سخنرانی دانشجویان بسیجی استان قزوین پیش از خطبه‌های نماز جمعه؛

امروز به برکت خون شهدا و گفتمان انقلابی به قله‌های رفیع علمی رسیدیم/ ترامپ دست خالی آمریکا را از زیر دستکش مخملی هویدا کرد

امروز تفاوت گفتمان انقلابی وغیر انقلابی را می توان در وقایع چند ماه اخیر جستجو کرد.گفتمان انقلابی که با توکل به خدا و توسل به اهل بیت و نگاه به نیروی داخلی توانست بر تمامی قدرت های دنیا در سوریه و عراق غلبه نماید و اما گفتمان غیرانقلابی که با نگاه و امید به خدا در قضیه ی هسته ای زحمات دانشمندان و جوانان و شهدای هسته ای را پایمال کرد.
کد خبر: ۸۹۶۰۱۹۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از قزوین؛ به مناسبت روز دانشجو و با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اعلان مواضع انقلابی دانشجویان و حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در نماز جمعه، با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد اقامه نماز جمعه شهر قزوین و شهرستان‌های آبیک، الوند، اقبالیه، بوئین زهرا، تاکستان،محمدیه و محمودآباد،  دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان قزوین سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین و شهرستان این استان بودند .
 
متن سخنرانی به شرح زیر است:
 
سلام عرض می کنم خدمت همگی شما نمازگزاران و مردم مومن و همیشه درصحنه که با حضور در نماز جمعه که به فرموده‌ی رهبری قلب فرهنگی شهر هست، این پدیده‌ی عبادی و سیاسی را رونق می دهید. همچنین عرض تبریک دارم به مناسبت ایام هفته ی  وحدت مسلمین و پیروزی های چند هفته اخیر امت حزب ا... در منطقه هر روز به تحقق کامل وعده ی الهی یعنی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه نزدیک ترشویم ... سخنرانی امروز بنده به مناسبت روز دانشجو و پیرو فرمایشات رهبری مبنی بر روشنگری نسل جوان دانشجو درتریبون نماز جمعه می باشد که جا دارد همین جا از همکاری و زحمات امام جمعه ی محترم و دست اندر کاران برگزاری نماز جمعه کمال تشکر را داشته باشم.
 
بحث خود را پیرامون موضوع مهم اقتصاد ان شاءالله مطرح خواهم کرد که سالهاست موضوع اول مورد بحث در محافل کارشناسی است و همچنین تاکید مقام معظم رهبری هم در سال های اخیر همین موضوع می باشد که اگر مروری بر نامگذاری سال های اخیر داشته باشیم می بینیم که ایشان هم پیام سال را وهم راهبرد دولت ها رادر سال های اخیر همین موضوع اقتصاد می دانند که راهکار ارائه شده ی ایشان اقتصاد مقاومتی می باشد .مشکلات اقتصادی که امروز شاهد آن ها هستیم مشکلاتی که به صورت ویژه در کرمانشاه ومناطق زلزله زده با آن ها مواجه هستیم . فقری که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای حل مشکلات اقتصادی نیاز دیدم مقداری در موضوع اقتصاد به صورت اختصاصی بحث کنیم و برگردیم به سخنان مقا م معظم رهبری در سخنرانی های قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 که فرمودند رییس جمهور منتخب مردم به مردم قول بدهد که برای حل مشکلات کشور نگاهشان به خارج از مرزها نباشد.
 
 امروز نیاز می بینم که بررسی کنیم در چه مواردی بدون نیاز به خارج از مرزها توانستیم قله های رفیع علمی و تحقیقاتی را فتح کنیم . از دل همین دانشگاه های استان قزوین ودانشگاه های سراسر کشور که توانستیم خودمان را در عرصه های مختلف جزء کشورهای برتر قرار دهیم .در این جا به بخش کوچکی از این دستاوردها اشاره می کنیم. ایران اولین کشور در کشف ژن های بینایی در جهان  -ایران دومین کشور در زمینه ی تولید نانو داروهای پزشکی جهان –ایران سومین کشور در ساخت نیروگاه های خورشیدی در جهان-ایران دومین ارتش سایبری جهان –ایران چهارمین کشور دستیابی به فن آوری نوین درمان ناشنوایی جهان-ایران سومین کشور تولید کننده ی دکل های انتقال برق در جهان –ایران دومین کشور آبتو الکترونیک در صنایع دفاعی –ایران چهارمین کشور تولید اتانول در جهان- ایران سومین کشور استخراج سلول های بنیادی در جهان –این ها تنها بخش کوچکی از دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب اسلامی به آن ها دست یافته ایم و توانستیم به همگان ثابت کنیم که ما می توانیم بدون نگاه به خارج این مرزها به پیشرفت علمی و پژوهشی خود در همه ی عرصه ها ادامه بدهیم .
 
الگوی ما دانشجویان نسل سوم انقلاب ،امروز شهید حسن طهرانی مقدم است که با اتکا به نیروی ایرانی توانست صنعت موشکی ایران را به قدری پیشرفته سازد که امروز فرمانده ی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار و افتخار اعلام کند : اگر دور تا دور مرزهای ایران دیوار بکشند صنعت موشک سازی ما تعطیل نخواهد شد.
 
  سوال اینجاست که آیا جوانان و دانشمندانی که موفق به فتح این قله ها ی عظیم شده اند توان ساخت یک خودروی سواری ساده را ندارند تا دیگر شاهد تولید خودروهای بی کیفیت در کشورمان نباشیم پاسخ سوال را چندی پیش در یک نشست صمیمی دانشجویان مخترع و نخبه ی استان پیدا کردیم دانشجویانی که دعوت نامه های مکرر ازاروپایی و امریکایی مواجه هستند اما به خاطر عشق به وطن و عشق به انقلاب هنوز با تمام سختی ها در این کشور مشغول انجام امورات علمی هستند دانشجویانی که با کمترین حمایت از طرف دولتمردان به خصوص وزیر محترم علوم مواجه هستند دانشجویانی که حتی ماشین های سواری طراحی کرده اند که از نمونه های اروپایی به مراتب قوی تر هستند ولی ما هنوز در داخل کشور شاهد تولید ماشین های بی کیفیت هستیم که جان هم وطنان عزیزمان را به مخا طره می اندازد . البته خودروهایی که اکثر قطعاتشان از خارج کشور وارد می شوند خودرو هایی که به جای کمک به اقتصاد ایران عزیز به اقتصاد کشور های شرق اسیا کمک می کند به جای تولید شغل برای جوان ایرانی شغل برای جوانان شرق آسیا تولید می کند اما هنوز شاهد حمایتی از سوی دولتمردان نیستیم گویا هنوز  چشم دلتمردان به خارج از مرزهاست گویا هنوز دشمنیه دشمنان برای برخی اثبات نشده است. دشمنانی که در راس همه ی آن ها امریکای جنایتکار قرار دارد .که برای بیان عداوت هایش ساعت ها سخنرانی لازم است که به گوشه‌ای از این جنایات جهت یادآوری به برخی مسئولین اشاره خواهم کرد . –تبدیل سفارت خانه ی آمریکا به لانه ی جاسوسی  -هجوم نظامی و واقعه ی طبس-کودتای نوژه- حمله  به کشتی ها و سکوهای نفتی –ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران –حمایت از منافقین و گروه های تروریستی –ترور دانشمندان هسته ای و...
 
خطاب سخنانم امروز به ریاست جمهوری و وزیر علوم است که به جای نگاه به آن سوی مرزها حمایت خود را از جوانان این مرز و بوم بیشتر کنند تا شاهد پیشرفت های روز افزون از جانب این جوانان باشیم .
 
امروز گفتمان انقلاب یعنی خودکفایی داخلی و اقتصاد مقاومتی .....امروز تفاوت گفتمان انقلابی وغیر انقلابی را می توان در وقایع چند ماه اخیر جستجو کرد .گفتمان انقلابی که با توکل به خدا و توسل به اهل بیت و نگاه به نیروی داخلی توانست بر تمامی قدرت های دنیا در سوریه و عراق غلبه نماید و اما گفتمان غیرانقلابی که با نگاه و امید به خدا در قضیه ی هسته ای زحمات دانشمندان و جوانان و شهدای هسته ای را پایمال کرد.
 
بار دیگر اعلام می کنیم ما دانشجویان پیرو خط امام و رهبری تا آخرین قطره ی خون  پای آرمان های انقلاب اسلامی خواهیم ایستاد و با رهنمودهای راهگشای رهبر فرزانه ی انقلاب در کسب پیروزی های بعدی خواهیم کوشید.
 
ما دانشجویان امروز از این تریبون استفاده کرده و به مسئولین محترم اعلام می داریم راه برون رفت از این مشکلات  اقتصادی در داخل همین دانشگاه ها و مراکز علمی کشور است.
 
اما نکاتی درخصوص اقدام اخیرترامپ:

حضرت اقا در روز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) با تاکیدات مکرر و محکم فرمودند: فلسطین حتما آزاد خواهد شد وتلاش استکبار برای معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشانه عجز و ناتوانی آنهاست.

ازآنجایی که خدادشمنان اسلام را از نادانان قرارداده ترامپ دیوانه بهترین خدمت را برای وحدت شیعه و سنی و مسلمانان با این کار در هفته وحدت انجام داد. البته آمریکائیها پیش از این دنبال سوریه،عراق و یمن بودند، با اینکه هزینه‌های میلیارد دلاری انجام دادند با لطف و عنایت خدا ورهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی و مجاهدت مدافعان حرم این مناطق به دست مسلمانان افتاد.

مادانشجویان انقلابی ازبدعهدی های امریکا وسخنان سخیف ترامپ هم ناراحت شدیم هم خوشحال؛ ناراحت شدیم از اینکه زحمت 4ساله دولت یازدهم که تمام قد و صادقانه به آمریکائیها اعتماد کرد و با بددلی و بدعهدی کدخدا به نتیجه نرسید.

خوشحالیم از اینکه بار دیگر حقانیت مواضع امامین انقلاب در خصوص آمریکا و ایادیانش بر دولتمردان و مردم عزیزمان ثابت شد که آمریکا همان شیطان بزرگ است که زیر دستکش‌های مخملی دستهای چدنی دارد و غیرقابل اعتماد است و معلوم شد فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر فرهنگ مذاکره با استکبار پیروز است.

دولتی که 17 هزارشهید ترورازماگرفته ،52 کودتا برعلیه ماداشته(نوژه،طبس،خلق کرد،خلق عرب و...مدیریت فتنه 78 و88)تحمیل 8 سال جنگ به ایران باتحریک صدام،تروردانشمندان هسته ای،کشتارحجاج درسالهای 65 و94،زدن هواپیمای مسافربری ایران وشهادت بیش از300 نفرهم وطن بی گناه،حمایت ازداعش وتکفیری ها درمنطقه برای اداره جنگ نیابتی،بدعهدی دربرجام ودهها تحریم ظالمانه درحوزههای مختلف که برعلیه ایران دراین 40 ساله انجام داده ، آیا با ما دست دوستی خواهد داد؟
امیدواریم دولت دوازدهم ازعملکرد دولت یازدهم درس گرفته و به شعار و وعدهای انتخاباتی خود عمل نماید و تمام توانش راصرف بهبود تولیدداخل واقتصادمقاومتی نماید. ودرصدد رفع مشکلات معیشتی،ازدواج،اشتغال،مسکن جوانان، صنعت و کشاورزی باشد.
امید است بتوانیم با تمام توان برای نابودی استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی بکوشیم و به زودی زود شاهد نابودی اسرائیل وازهم پاشیدن امریکا باشیم. ان شاء الله
 
 گفتنی است احسان عبدی مسئول عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در شهر قزوین، جواد عباس خان نایب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی البرز در شهرستان الوند، حامد زمانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان در شهرستان تاکستان، حامد جولایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی غزالی در شهرستان آبیک، امیرحسین کشوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا  در شهرستان بوئین زهرا، سعید ناصرلویی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در شهرستان محمدیه، دل زنده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین در شهرستان اقبالیه، نوید عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در شهرستان محمودآباد، سخنرانان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه بودند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات