خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: یکهزار نیروگاه خورشیدی خانگی برای مددجویان کمیته امداد استان راه اندازی و برق تولیدی این نیروگاه ها توسط شرکت برق استان خریداری می شود.
کد خبر: ۸۹۶۰۱۹۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه بررسی آخرین وضعیت نیروگاه‌های خانگی خورشیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: تولید برق از انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی و بادی با توجه به ظرفیت‌های خوبی که استان قزوین در این حوزه‌ها دارد، در سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی افزود: یکی از نهاد‌هایی که در این زمینه پیش قدم شده و سعی دارد از طریق تولید برق با استفاده از انرژی‌های پاک به درآمدزایی دست پیدا کند، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان است که پروژه احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان تحت پوشش خود را در دستور کار دارد.
معاون اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: تاکنون بخشی از این پروژه اجرا شده و برخی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با احداث نیروگاه خورشیدی خانگی به درآمدزایی رسیده اند که به زودی با رسیدن به خودکفایی از تحت پوشش این اداره کل خارج می‌شوند.
حبیبی ادامه داد: طبق تفاهمنامه فی مابین کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت توزیع برق استان و صندوق ولایت، یکهزار نیروگاه برق خانگی با ظرفیت ۵ کیلووات در چند فاز مختلف توسط مددجویان کمیته امداد امام راحل در نقاط مختلف استان به ویژه بوئین زهرا و آوج راه اندازی می‌شود.
وی عنوان کرد: براساس این تفاهمنامه، برق تولیدی توسط شرکت برق استان خریداری می‌شود که این اقدام برای مددجویان درآمدزا بوده و به مرور زمان کمک می‌کند تا به خودکفایی برسند.
معاون اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: در فاز اول ۱۵۰ نیروگاه در نظر گرفته شده که با پایان عملیات راه اندازی ۱۵۰ نیروگاه دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.
حبیبی خاطرنشان کرد: هزینه نصب و راه اندازی هر نیروگاه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است که از طریق تسهیلات اعطایی صندوق ولایت کمیته امداد تأمین می‌شود.
وی یادآور شد: بازپرداخت اقساط این تسهیلات هم ۵ ساله بوده و از طریق درآمدی که مددجویان از فروش برق تولیدی به شرکت توزیع برق دارند، پرداخت می‌شود.
۱۰۰۹/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها