مدیرکل راه آهن شمالشرق (۱) گفت: عملیات اجرای پروژه اسلب تراک ایستگاه راه آهن شاهرود از خط چهاراین ایستگاه کلیدخورد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرشاد زادخور با اشاره به اجرای پروژه اسلب تراک در ایستگاه راه آهن شاهرود اظهار کرد: با آغاز پروژه بزرگ اسلب تراک با هزینهای بالغ بر ۲۰۰ میلیاردریال خطوط اصلی ایستگاه راه آهن شاهرود به این سیستم تجهیز خواهد شد که در اولین مرحله از این پروژه پس از انجام عملیات خاک برداری وزیرسازی در خط ۴ این ایستگاه، عملیات نصب سازهها بصورت پیش ساخته انجام خواهد شد.
زادخور افزود: مرحله دوم فاز یک این پروژه شامل اجرای سایر اقدامات لازم از جمله بهسازی مسیر کابلهای آب، برق و علایم و در نهایت زهکشی کانال هدایت آب میباشد البته پروژه مذکور باهدف افزایش ایمنی سیر قطارهاو کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری خطوط ریلی مصوب و اجرایی شده است.
مدیرکل راه آهن شمالشرق (۱) با اشاره به مزایای اسلب تراک تصریح کرد: کاهش هزینه نگهداری و بازسازی خطوط ریلی در طول مدت زمان بهره برداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی با ازبین بردن مشکل شکستگی تراورس، امکان افزایش حمل بار محوری و افزایش سرعت سیر قطارها با توجه به عدم برهم خوردن هندسه خط وهمچنین حذف مشکل صدمه به ریل و چرخها و نهایتا پیشگیری از سوانح احتمالی در طول مسیر میباشد.
لازم به ذکراست: اسلب تراک یکی ازبهترین روشهای روسازی خطوط راه آهن است که با توجه به کاهش زمان سیرقطارو افزایش میزان بار محوری قابل حمل برای راه آهن امروزی و پرسرعت درکشورهای مختلف تعریف شده است و این پروژه برای اولین بار در اداره کل راه آهن شمالشرق (۱)، به طول دوهزارو ۱۰۰ متردرخطوط اصلی ایستگاه دامغان (طی سال ۹۴) انجام شده است.
زادخور افزود: مرحله دوم فاز یک این پروژه شامل اجرای سایر اقدامات لازم از جمله بهسازی مسیر کابلهای آب، برق و علایم و در نهایت زهکشی کانال هدایت آب میباشد البته پروژه مذکور باهدف افزایش ایمنی سیر قطارهاو کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری خطوط ریلی مصوب و اجرایی شده است.
مدیرکل راه آهن شمالشرق (۱) با اشاره به مزایای اسلب تراک تصریح کرد: کاهش هزینه نگهداری و بازسازی خطوط ریلی در طول مدت زمان بهره برداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی با ازبین بردن مشکل شکستگی تراورس، امکان افزایش حمل بار محوری و افزایش سرعت سیر قطارها با توجه به عدم برهم خوردن هندسه خط وهمچنین حذف مشکل صدمه به ریل و چرخها و نهایتا پیشگیری از سوانح احتمالی در طول مسیر میباشد.
لازم به ذکراست: اسلب تراک یکی ازبهترین روشهای روسازی خطوط راه آهن است که با توجه به کاهش زمان سیرقطارو افزایش میزان بار محوری قابل حمل برای راه آهن امروزی و پرسرعت درکشورهای مختلف تعریف شده است و این پروژه برای اولین بار در اداره کل راه آهن شمالشرق (۱)، به طول دوهزارو ۱۰۰ متردرخطوط اصلی ایستگاه دامغان (طی سال ۹۴) انجام شده است.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار