رئیس اتاق اصناف بانه گفت: بازارچه‌های مرزی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درتحریم‌های سال‌های اخیر داشته اند.
کد خبر: ۸۹۶۰۲۸۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
عثمان مروتی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، افزود: شهرستان مرزی بانه دارای دو بازارچه موقت مرزی به نام‌های (گله سوره) و (هنگه ژال) است که در راستای توسعه و تنظیم بازار و رونق معیشت مردم وکسبه منطقه در حال حاضر باز و فعال هستند.

وی تصریح کرد: طبق آمارتقریبی سال ۹۶ جمعیت شهری وحومه بانه بالغ بر ۱۵۸ هزار نفر و دارای ۱۱ اتحادیه و ٧٩٠٠ واحد صنفی پروانه دار و ٩٧ مجتمع تجاری است؛ با این وجود در این بازار متاسفانه بیکاری حاکم شده که باعث شده جوان‌های زیادی به کولبری و باربری روی آورند.

مروتی تاکید کرد: مردم غیور شهرستان بانه در زمان جنگ تحمیلی رشادت‌ها وایثارگری‌های فداکارانه‌ای برای حفظ این آب وخاک و برای محافظت از مرز‌ها و حفظ امنیت نظام داشته اند که این شجاعت‌ها ٨٤٢ شهید و ١٣٥٠ جانباز و ٩٨ ازاده به یادگار گذاشته است ضمن اینکه این فداکاری‌ها تا به امروز برای نگهداری و محافظت از این مرز‌ها و حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

رئیس اتاق اصناف بانه تصریح کرد: شهر‌های مناطق مرزی و شهر‌های اطراف مرز‌های کشور فاقد صنایع مادر و یا کارخانه‌های بزرگ صنعتی هستند و معمولا حجم سرمایه گذاری‌های اقتصادی در این مناطق بسیار پایین است و بازارچه‌های مرزی کمک موثری را به اقتصاد این مناطق می‌کند.

وی افزود: دولت می‌تواند با رونق بخشیدن به بازارچه‌ها و تعاونی‌های مرزی به رونق اقتصادی مناطق مرزی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق کمک کند. همچنین یکی از راه‌های رونق بخشیدن به مناطق مرزی سرمایه گذاری در بازارچه‌های مرزی است.

مروتی اظهار کرد: در تمام کشور‌های جهان به مرز‌های مشترک بین کشور‌ها به عنوان فرصت نگاه می‌شود.

نقاط مرزی معمولا فرصت‌های اقتصادی مطلوبی هستند که با راه اندازی بازارچه‌های مرزی و رونق اقتصادی و بازرگانی می‌توانند نقش موثری در اقتصاد کشور‌ها بازی کنند؛ علاوه بر اینکه به ایجاد اشتغال در جوامع محلی و منطقه‌ای هم منجر می‌شوند. شهرستان مرزی بانه در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی در غرب استان کردستان واقع شده که ٢٧٥ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد و فاصله این شهرستان تا مرز رسمی سیرانبند به اقلیم کردستان عراق ١٩ کیلومتر است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات