خبرهای داغ:
استاد فلسفه دانشگاه تهران از فراگیری امربه‌معروف و نهی از منکر در میان مردم به‌عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با فساد اقتصادی نام برد و گفت: در شرایط کنونی مبارزه با فساد اقتصادی نیازمند استفاده از ظرفیت مردم است
کد خبر: ۸۹۶۰۲۹۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

مبارزه با فساد اقتصادی نیازمند استفاده از ظرفیت مردم است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سعید زیباکلام در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در سالن همایش‌های قربان نیا دانشگاه مفید قم با تأکید بر اینکه انسان در دنیای خاکی باید مراقب رفتارها و عملکردهای خود باشد، اظهار داشت: در روز قیامت هر فردی باید نسبت به مسئولیتی که بر عهده‌گرفته پاسخ‌گو باشد چراکه پست‌ها و جایگاه‌ها امانتی نزد افراد است.

وی با بیان اینکه با تصویب برخی از لوایح می‌توانستیم در گذشته از حقوق‌های نجومی جلوگیری کنیم، افزود: برای اینکه بتوانیم حرکت نظام اسلامی را در مسیر اصلی ادامه دهیم باید نسبت به مبارزه با فساد و برخورد با متخلفان اهتمام جدی داشته باشیم.

عضو هیئت‌علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برخی با وجود اینکه مدعی پایبندی به اصول و ارزش‌ها هستند اما نسبت به انجام وظایف خود بی‌توجه بوده و سلایق شخصی را دنبال می‌کنند، اکنون افراد منفعت‌طلب در هر گروهی حضور دارند و برای منافع شخصی خود تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی باید نسبت به برخورد با متخلفان به‌صورت جدی‌تری عمل کنند، تصریح کرد: اگر مبارزه با فساد اقتصادی با مجازات سنگین دنبال شود در آینده فساد اقتصادی به فکر افراد هم نمی‌رسد.

زیباکلام با تأکید بر اینکه شفافیت اقتصادی یکی از راهکارهای مبارزه با فساد اقتصادی است،‌ مطرح کرد: هرچند راهکارهای قانونی برای مبارزه با فساد و تغییر برخی از روندهای عامل فساد وجود دارد اما برخی نسبت به این راهکارها بی‌توجه هستند در حالی‌که در شرایط کنونی برای رهایی از مشکلات این راهکارها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی از فراگیری امربه‌معروف و نهی از منکر در میان مردم به‌عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با فساد اقتصادی نام برد و گفت: در شرایط کنونی مبارزه با فساد اقتصادی نیازمند استفاده از ظرفیت مردم است چراکه دانشگاهیان، طلاب و اقشار مختلف باید در کنار یکدیگر به‌صورت سازمان‌دهی شده با فساد اقتصادی مقابله کنند.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مردم باید مسئولان و نهادهای اصلی کشور را رصد کنند تا متخلفان را شناسایی و برخورد با آن‌ها را دنبال کنند، اکنون در برخی از شهرداری‌ها نیز مشکلاتی مشاهده می‌شود که برخی نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت هستند.

وی با اشاره به اینکه فسادهای اقتصادی حرکت نظام به سمت اهداف را کندتر می‌کند، گفت: امیدواریم با اجرای قوانین بتوانیم در راستای جبران کاستی‌های موجود گام‌های موردنیاز را برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها