خبرهای داغ:
طلبه شهید مجید عسگری جمکرانی، بسیجی اعزامی به سوریه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در یکی از روزهای پاییزی سال ۹۶ به خیل شهیدان مدافع حرم پیوست.
کد خبر: ۸۹۶۰۲۹۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

شهید مجید عسگری طلبه ای سرفراز و معلمی فداکار بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، به پاس تجلیل از رشادت های این شهید فرهنگی ،سراغ چند تن از دوستان و همکاران وی  رفته است تا سبک زندگی شهید عسگری را به گفت و گو بنشیند .

آنان معتقد بودند؛ مجید  از فرهنگیان استان قم و دانش آموخته حوزه علمیه  بود که در مسیر تعلیم و تربیت گام بر داشت او طلبه ای سرفراز، معلمی فداکار و انسانی وارسته بود

درس جماعت را از او آموختیم

مهندس رمضانی از همکاران صمیمی شهید مجید عسگری جمکرانی است.وی که سالها در کنار این شهید به کار و فعالیت مشغول بوده است می گوید:شهید عسگری  حدود سال 1385 از مدرسه شهید رجایی به هنرستان طاها آمد، اولین آشنایی ما از آن جا شروع شد، رشته تدریسی وی کامپیوتر بود و واقعا استاد مطرحی در زمینه رشته تحصیلی خود به شمار می رفت.

شهید عسگری  دارای شاخص های اخلاقی زیادی بود که از مجید چهر ای دوست داشتنی نزد دوستان ساخته بود او به نماز اول وقت اهمیت زیادی می داد و مرتب  در نماز جماعت حاضر می شد که این روش نیکوی او برای همه الگو شده بود .

علاوه بر اینکه استاد کامپیوتر بود از خدام مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (س) بود  و اغلب نمازهای خود را در حرم بی بی و مسجد جمکران  به جای می آورد .

معلمی چیره دست و متعهد 

شهید عسگری درس های تخصصی مربوط به کامپیوتر و سخت افزار و نرم افزار را در هنرستان تدریس می کرد ،نحوه کلاس داری اش با شیوه ای خاص همراه بود ،در اردوها همراه خوبی با دانش آموزان بود و تاکید می کرد علوم مختلف را می توان آموخت ،اما در درجه اول باید رفتار انسانی و اخلاقی را یادگرفت .

شهادت کلید واژه زندگی شهید عسگری

مهندس دادگر از دیگر همکاران این شهید یادآو شد:بنده 4 سال با شهید عسگری همکاری داشتم، این شهید همواره در زندگی با اخلاقی نیکو رفتار می کردند همواره خودشان بودند و نیاز نداشتند خود را به دیگران اثبات کنند ،شهادت را برای شهادت می خواست  و در نهایت نیز به آرزوی خود رسید .

توجه به نماز اول وقت و حضور در نماز جماعت از ویژگی های دیگر این شهید است همواره کم توقع و بی غل و غش و ساده زیست ،متواضع، خون گرم، رئوف و مهربان بود.

در برابر مسائل مختلف صبر داشت و در واکنش به شوخی ها و مزاح ها از جنبه خوبی برخوردار بود ،هیچ گاه کینه ای به دل نمی گرفت با دانش آموزان رفیق بود و دیواری میان خود و دانش آموزان برقرار نمی کرد، طالب اردو رفتن بود و دوست داشت فرصت های خوبی را با دانش اموزان سپری کنند.

بسیجی واقعی

پورمحمدی دیگرهمکار شهید عسگری جمکرانی ،با اشاره به رفاقت 20 ساله  خود با این شهید معظم بیان کرد:خبر شهادت شهید عسگری ما را سخت اندوهگین کرد هر چند از چنین شخصیتی ،شهادت بعید نبود.

شهید عسگری یک بسیجی واقعی بود، او در برگزاری و تشکیل حلقه های صالحین در هنرستان اهتمام می ورزید و هر هفته جلسه ای راجع به امر به معروف و نهی از منکر داشت و گاهی برنامه های فرهنگی را به صورت خودجوش عهده دار می شد.

کبوتر حرم و عاشق نماز شب

این شهید گرانقدر در طول سال چندین بار به زیارت امام رضا(ع) می رفت و در اربعین حضوری چشمگیر داشت،عاشق نماز شب بودند و اغلب در حرم حضرت معصومه (س)نماز شب را به جای می آورد ،شبها زود می خوابید تا سحر برای نماز شب بیدار شود و به حرم برود .

راضی به رضای خداوند

قلب رئوفی داشت و از غیبت و تهمت و دروغ اجتناب می کرد همواره راضی به رضای خدا بود.

او یک فرزند نابینای 6 ساله دارد در این مدت هیچ وقت اظهار گله و نارضایتی نداشت با محبت با او رفتار می کرد و هیچ گاه گله مند نبود.

تدریس و تحصیل همزمان

با اینکه معلم بود همزمان  مشغول کسب علوم حوزوی بود، کار سختی بود،اما با  زمان بندی و برنامه ریزی همه این وظایف را به خوبی انجام می داد.

بی قراری برای شهادت

با شرکت در دوره های  آموزش های نظامی ،خود را آماده نگه می داشت بارها درخواست اعزام به جبهه در سوریه را داشت ،اما با آن موافقت نمی شد تا اینکه با اصرار موافقت مسئولین آموزش و پرورش را گرفت و  اعزام شد و در نهایت  با پیروی از راه شهیدان به فیض عظمای شهادت نایل آمد .

روحش شاد و راهش پررهرو باد  

ارسال نظرات