مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار مطرح کرد
مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: موقعیت ژئوپلیتیکی و مرکز دنیای اسلام همواره در کانون توجه قدرت‌های بزرگ بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۰۲۹۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

موقعیت ژئوپلیتیکی و مرکز دنیای اسلام کانون توجه قدرت‌های بزرگبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، سرهنگ علی مختاری‌معین در  جمع  بسیجیان خواهران حوزه علمیه بهار با بیان اینکه اخلاق و رفتار و منش رسول گرامی اسلام(ص) باید برای همه مسلمانان الگو باشد، تصریح کرد: اگر این نوع تفکر یعنی تفکر اخلاق و رأفت پیامبر(ص) در زندگی ما وجود داشته باشد به طور یقین زندگی خوبی خواهیم داشت.

مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه موقعیت ژئوپلیتیکی و مرکز دنیای اسلام همواره در کانون توجه قدرت‌های بزرگ بوده است، افزود: بعد از فروپاشی بلوک شرق، آمریکا بنا به دلائلی تصمیم استراتژیکی اتخاذ کرد که خاورمیانه صرفاً در دست ابرقدرت جهان باشد.

وی گفت: طرح خاورمیانه بزرگ در واقع تلاش سازمان یافته برای تغییر در ابعاد سه گانه ساخت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشورهای منطقه است و هدف این طرح تثبیت امنیت و منافع ملی آمریکا در جهان بود.

وی  در ادامه به اهمیت  خاورمیانه اشاره کرد و افزود: اولین اهمیت خاورمیانه موقعیت ژئوپلیتیکی خاورمیانه است، وجود رودها، دریاچه‌ها، تنگه‌های متعدد و... نشان از اهمیت استراتژیک و ژئوپلیتیکی این منطقه است.

مختاری با اشاره  به موقعیت تمدنی خاورمیانه تصریح کرد: خاورمیانه مرکز دنیای اسلام و سایر ادیان الهی و مکانی است با بیش از 350میلیون مسلمان که مقدس‌ترین اماکن و عالی‌ترین مراجع آموزش اسلام در آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه مکه معظمه قبله‌گاه عالم اسلام است، گفت: حدود 93 درصد مردم خاورمیانه و شمال آفریقا مسلمان، کمتر از سه درصد مسیحی و حدود سه درصد دارای مذاهب قبیله‌ای و کمتر از دو درصد یهودی هستند بنابراین دین اسلام به دلیل موقعیت برجسته‌ای که در منطقه داراست یک نیروی وحدت بخش در منطقه به‌شمار می‌رود.

مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار ابراز داشت: از سوی دیگر خاورمیانه عمدترین منطقه نفت‌خیز جهان است؛ کشور عربستان به تنهایی نزدیک به 25.6 درصد از ذخائر نفتی جهان را به خود اختصاص داده و بعد از عربستان کشور عراق و بعد از عراق کشور کویت بنابراین عمده‌ترین منابع گاز طبیعی جهان در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: خاورمیانه منطقه استراتژیک دنیا محسوب می‌شود چراکه در بین سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است.

مختاری اظهار داشت: جنگ سوریه حاصل طرز تفکر و طرحی بود که خانم رایس وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در سال 1380 در خصوص خاورمیانه مطرح کرد و گفت به چهار کشور ایران، افغانستان، عراق و سوریه حمله کنید و سپس با یک تغییر تاکتیک، استراتژی خود را تغییر داد و گفت به دو کشور افغانستان و عراق لشکرکشی کنید و به ایران و سوریه نفوذ کنید.

وی عنوان کرد: در پی این تغییر تاکتیک بحران سوریه را درست کردند و گروه داعش را به جان مردم سوریه انداختند و موجبات آوارگی مردم سوریه و کشته شدن هزاران نفر از مردم بی دفاع سوریه شده است و البته  این بار نیز آنها شکست خوردند و پیروزی مرهون مدافعان حرم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات