به همت بهداری نیروی زمینی سپاه به همت بهداری نیروی زمینی جنوب شرق کشور انجام می شود

اجرای طرح جهاد پزشکی در استان

فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق کشور گفت: به همت بهداری نیروی زمینی سپاه طرح جهاد پزشکی در استان فعالیت می کند
کد خبر: ۸۹۶۰۳۳۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
غلامعلی کفاش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان اظهار داشت: طرح جهاد پزشکی به عنوان طرحی نو در حوزه بهداشتو درمان از سال جاری در استان راه اندازی شد
وی افزود: در این طرح ابتدا کارغربالگری و بیمار یابی باهمکاری خانه‌های بهداشت در منطقه انجام می‌شود و بیمارانی که نیازمند خدمات تخصصی و بهداشتی و درمانی هستند شناسایی می‌گردند.
وی ادامه داد: پس از شناسایی بیماران و با توجه به نیاز بیماران به خدمات مورد نیاز از حیث فراوانی برخی بیماریها، گروهی از پزشکان متخصص به منطقه اعزام می‌شوند.
وی تصریح کرد: این پزشکان در بیمارستان‌های منطقه مورد نظر که به کلیه امکانات درمانی مجهز هستند مستقر می‌شوند وآندسته از دستگاه‌های پزشکی که ممکن است دربیمارستان موجود نباشد نیز به محل انتقال می‌یابد.
فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق کشوربا اشاره به اینکه این گروه‌های جهادی شامل ۵۰ پزشک متخصص و ۵۰ پزشک و کادر درمانی هستند گفت: شناسایی بیماران قبل از اعزام پزشکان سبب می‌شود تاکار درمان بیماران به نحو احسنت انجام شود و بیماران در ازدحام و شلوغی مراجعات مردمی گرفتار نشوند.
وی افزود: تا کنون دو گروه جهادی در قالب این طرح به ارائه خدمات تخصصی و درمانی پرداختند که یک گروه دراردیبهشت ماه در بیمارستان ولایت راسک و دیگری در آبان ماه در بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند به ویزیت و درمان بیماران پرداختند.
وی با اشاره به اینکه بهداری نیروی زمینی سپاه با رویکرد خدمات رسانی به مردم مناطق محروم فعالیت می‌کند تصریح کرد: در سال جاری نیز یک گروه جهادی دیگر به مناطق مستعد استان اعزام خواهد شد

فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق کشورگفت: یکی از فعالیت‌های عمده این نهاد راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط محروم استان است که در این راستا تا کنون ۴۳ بیمارستان صحرایی در جنوب شرق دایر و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی آن‌ها بهره‌مند شدند.
کفاش با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴ هزار عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام شده است، افزود: راه اندازی بیمارستان صحرایی تدبیری ازسوی سردار شوشتری بود که برای اجرا در نقاط محروم استان در دستور کار قرار گرفت.
وی در خصوص امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه تصریح کرد: سازه‌های اتوبوسی بهداری نیروی زمینی به منطقه اارسال شد تا مورد استفاده تیم‌های پرشکی قرار گیرد.
وی هاطرنشان کرد: در جریان راهپیمایی اربعین حسینی با ایجاد پست امدادی در منطقه میرجاوه با توزیع دارو و ویزیت رایگان به ارائه خدمات به زائران پرداخته ایم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار