خبرهای داغ:
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: مهمترین هدف مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین کارآفرینی است تا دانشجویان بیکار نباشند.
کد خبر: ۸۹۶۰۳۳۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌‌پور، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه هم‌اندیشی با دانشجویان این مرکز با بیان اینکه بزرگترین چالش جامعه ما بیکاری است، گفت: متاسفانه این مشکل در قشر دانشجو و مدرک گرفته نیز رو به افزایش است و سالانه نزدیک دو میلیون نفر فارغ‌التحصیل تحویل جامعه داده می‌شود.
وی افزود: اگر بخواهیم با همین نگاه نسل اولی و دومی که دانشجویان فقط مدرک بگیرند و به فکر کارآفرینی نباشند ادامه دهیم، این آمار بیکاری که داریم در آینده نه چندان دور دو برابر می‌شود.
این مسوول گفت: در جوامع پیشرفته از 18 سال گذشته نقش دانشگاه در زندگی جهت تولید ثروت و رفاه اجتماعی تعریف شده و در جهت کارآفرینی گام برداشتند.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: فلسفه تشکیل مراکز علمی کاربردی کارآفرینی است تا دانشجویان فارغ‌التحصیل وارد بازار کار شوند و بیکار نباشند.
حقایق‌‌پور افزود: در تحقق کارآفرینی دانشجویان برنامه‌ریزی‌هایی خوبی در مراکز علمی و کاربردی انجام شده ولی هنوز 100 درصد محقق نشده و هنوز مدرک‌گرایی بر این مراکز سایه افکنده که باید برطرف گردد.
دانشجویان مطالبه‌گر باشند
حقایق‌‌پور با بیان اینکه دانشجویان قشر فرهیخته‌ای هستند که همیشه در مواقع بحرانی در صف اول مبارزه هستند، گفت: دانشجویان باید در زمینه‌های مختلف اعتقادی و علمی مطالبه‌گر باشند و مسوولان نیز باید پاسخگوی خواسته‌های به حق آنها باشند.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: اگر دانشجویان از مسوولان مطالبه نکنند جامعه با رکود مواجه می‌شود و به سمت پیشرفت حرکت نخواهد کرد.
وی گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین که طبق بازرسی‌های انجام شده جزو مراکز خوب 17 گانه استان قزوین است تا زمانی که دانشجویان آن، مطالبه‌گر نباشد این مرکز به سمت پیشرفت حرکت نخواهد کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: شما دانشجویان عزیز مطالبه‌گر باشید و ما نیز به اندازه توان‌مان زمینه و بسترهای لازم را فراهم خواهیم کرد تا مطالبات شما عزیزان را عملیاتی کنیم.
نقش دانشجویان در دفاع مقدس برجسته بود
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به اینکه 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد نقش دانشجویان در عرصه‌های مختلف به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ، جدی و موثر بوده است.
وی با اشاره به اینکه نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی بی‌نظیر، بزرگ و ارزشمند بود، افزود: امام خمینی(س) که بنیانگذار جمهوری اسلامی بود این واقعه را انقلاب دوم تعبیر کرد، مطلب فوق بیانگر عظمت کار دانشجویان است.
حقایق‌‌پور با بیان اینکه همچنین دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس به درستی ایفای نقش کردند، گفت: اگر ما تحقیقی در فرماندهان و افراد موثر در این دوران داشته باشیم می‌بینیم جایگاه این قشر در پیروزی نوپای انقلاب اسلامی دو چندان بوده است.
این مسوول افزود: در آن مقطع زمان که ایران با یک نظام نوپا و کمترین امکانات و ادوات نظامی با دشمنی که همه کشورهای موثر از غرب و شرق در برابرش بودند، ایستاد و به پیروزی رسید، نقش فرماندهان دانشجو و فارغ‌التحصیلان دانشگاه بسیار موثر و اثرگذار بوده است.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: بعد از جنگ نیز به برکت خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف به دست آوردیم که نقش دانشگاه‌هیان و دانشمندان جوان برجسته بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت پایه‌های نظام مقدس جمهوری بیش از 2 هزار و 600 شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی شده که 42 تن آنها از استان قزوین بودند.
وی با بیان اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا چراغ راه هدایت ما هستند، افزود: این وصیت‌نامه‌ها را که شهیدان به ویژه دانشجویان نوشتند باید در زوایای مختلف زندگی خود به کار گیریم تا بتوانیم در ادامه‌دادن راه شهیدان و حراست از انقلاب اسلامی موفق باشم.
حقایق‌‌پور با اشاره به روز دانشجو گفت: بعد از کودتای 28 مرداد، نیکسون معاون رییس‌جمهور سابق آمریکا به ایران آمد و همچنین دولت ایران قصد داشت، رابطه‌ای که طی کودتا با انگلستان قطع شده بود را مجدد برقرار نماید.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: دانشجویان این وضعیت را تحمل نکردند و سال 32 در دانشگاه تهران به رژیم شاهنشاهی اعتراض کردند این رژیم به آنها حمله و 3 تن را شهید و تعدادی را نیز مجروح کرد و همین واقعه‌ روز دانشجو نامگذاری شده است.
گفتنی است: در پایان این نشست، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان، پاسخ‌های لازم را ارایه کرد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها