تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی پاکستان با محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس، آن را اقدامی خطرناک عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۶۰۳۵۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، ژنرال طلعت مسعود ستون نویس سرشناس پاکستانی گفت: تصمیم ترامپ نشان می دهد که وی در قبال امت اسلام دارای رویکردی خطرناک است .
وی با بیان اینکه اقدام دونالد ترامپ مغایر با قوانین بین المللی است، افزود: تصمیم ترامپ در راستای منافع نامشروع رژیم صهیونیستی و کاملا ضد فلسطینی است .
ژنرال مسعود در ادامه سخنانش تصریح کرد: ترامپ ثابت کرد که برای هر اقدام علیه منافع مسلمانان و ضد مردم فلسطین، ذره ای درنگ نخواهد کرد .
تحلیلگر مطرح پاکستان تصریح کرد: اعلام انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس و رسمیت دادن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با منشور و قوانین سازمان ملل در تضاد است .
این ژنرال بازنشسته ارتش پاکستان ادامه داد: این اقدام یکجانبه از سوی دونالد ترامپ همگان، حتی متحدان آمریکا را نیز دچار بهت و شگفتی کرد.
ژنرال طلعت مسعود در ادامه گفت: با توجه به اینکه دیگر چهره ضد اسلامی ترامپ بر همگان آشکار شده است، کشورهای اسلامی باید با فراموشی اختلافاهای خود برای نجات قدس شریف با یکدیگر متحد شوند .
وی با انتقاد از موضع بسیار ضعیف کشورهای عرب منطقه ای در این موضوع گفت: جمهوری اسلامی ایران پاکستان و ترکیه به عنوان سه کشور مهم غیر عربی می تونند نقش مهمی برای حفافظت از قدس شریف ایفا کنند.
به گزارش ایرنا، موج محکومیت اقدام ترامپ در خصوص قدس همچنان از سوی شخصیت ها و احزاب ادامه دارد.
رئیس جمهوری پاکستان نیز روز پنجشنبه هفته گذشته با محکومیت اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از ترامپ خواست از تصمیم خود صرف نظر کند.
همچنین سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان و علامه راجا ناصر عباس جعفری رییس حزب وحدت مسلمین پاکستان با محکومیت اقدام ترامپ در خصوص بیت المقدس، اعلام کردند که روز جمعه - هفته گذشته - در سراسر این کشور در اعتراض به تصمیم ترامپ راهپیمایی برگزار می کنند.
وزارت امور خارجه پاکستان و دفتر نخست وزیر این کشور نیز چهارشنبه شب هفته گذشته با انتشار بیانیه مطبوعاتی با این اقدام ترامپ مخالفت کردند.
به گزارش ایرنا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه پانزدهم آذرماه اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
وی در سخنانی در کاخ سفید گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را آغاز کند.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد.
دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند. ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند.

ارسال نظرات