حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه با حضور در صحن علنی مجلس، لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
کد خبر: ۸۹۶۰۳۵۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج ، حسن روحانی رئیس جمهور  با حضور در صحن علنی مجلس، لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز لایحه بودجه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس که متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، می‌دهد و نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی ۱۵ روز و در کمیسیون تلفیق نیز ۱۵ روز فرصت دارند تا لایحه بودجه را بررسی کنند و پیشنهادات خود را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

پس از بحث و بررسی در مورد بخش‌های مختلف لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه را برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌کند که در ابتدا کلیات لایحه بودجه مطرح، و پس از تصویب آن درآمدها و مصارف دولت مشخص می‌شود و در نهایت لایحه بودجه به تصویب مجلس می‌رسد.

یکی مهمترین بخش های لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، بودجه نیروهای مسلح است. بودجه نیروهای مسلح ذیل بودجه وزارت دفاع تعریف می‌شود. در ذیل به تفکیک بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ را مشاهده کنید.


توضیح جدول: ارقام به میلیون ریال هستند نکته قابل توجه اینکه، معمولا دولت یک بودجه جداگانه نیز برای تقویت بنیه دفاعی درنظر می‌گیرد و در یک ردیف جداگانه و غیر از این بودجه نیروهای مسلح، پیش بینی و در لایحه می‌آورد.

ارسال نظرات