اولین جشنواره استانی غذا‌های محلی به مناسبت شب یلدا در سنندج

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از برگزاری اولین جشنواره استانی غذا‌های محلی به مناسبت شب یلدا در تاریخ ۲۸ آذرماه سالجاری در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۰۳۷۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزارزی بسیج از کردستان، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از برگزاری اولین جشنواره استانی غذا‌های محلی به مناسبت شب یلدا درتاریخ ۲۸ آذرماه سالجاری در سنندج خبر داد.

این مقام مسئول افزود: استان فرهنگی کردستان با قرار گیری در اقلیم کوهستانی علاوه بر ایجاد چشم انداز‌های طبیعی نوع آشپزی و طبخ غذا را نیز تحت تاثیر قرار داده است که در بسیاری از نقاط کشور این آداب و رسوم منحصر به فرد می‌باشد و برگزاری جشنواره‌هایی از این دست می‌تواند به عنوان راهکاری موثر و مفید در شناسایی فرهنگ کردستان و معرفی این آداب و رسوم به مردم عزیز ایران اسلامی باشد.

احمدی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ آئین و سنت‌های شب یلدا، معرفی آداب و رسوم شب یلدا در استان کردستان و شناسایی افراد ماهر در حوزه صنایع غذایی ذکر کرد و گفت:: اگر نگاهی به عادت‌های غذایی مردم در کشور‌های مختلف بیندازیم متوجه خواهیم شد که شرایط اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و همچنین شرایط اقتصادی حاکم بر جوامع مختلف می‌تواند از اهمیت بسیار زیادی در عادات غذایی افراد برخوردار باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان تهیه غذا‌های شب یلدا، میوه آرایی و پیش غذا‌های شب یلدا را از محور‌های اصلی برگزاری این جشنواره نام برد و خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌توانند از تاریخ ۱۶ لغایت ۲۲ آذر ماه سالجاری با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان‌ها و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای پانیذ ثبت نام کنند.

گفتنی است اولین جشنواره استانی غذا‌های محلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل ورزش و جوانان در تاریخ ۲۸ آذرماه سالجاری در هتل شادی سنندج برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات