سرمای بی پولی این روزها برای قشر کم درآمد شدیدتر از دمای هواست، کاش کنار هواشناس، جیب شناس هم می‌داشتیم تا پیش‌بینی می‌کرد پدیده غالب سبد خانوار مردم، باد و هواست
کد خبر: ۸۹۶۰۴۰۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، سرمای بی پولی این روز‌ها برای قشرکم درآمد شدیدتر از دمای هوا است کاش کنار هواشناس، جیب شناس هم می‌داشتیم تا پیش بینی می‌کرد پدیده غالب سبد خانوار مردم، باد و هواست.

تابستان گذشت و کشاورز ما هرچه داشت، فروخت ویا مصرف کرد بدلیل نداشتن صنایع تبدیلی و بسته بندی خانگی چیزی از محصول تابستان برای فروش زمستانی ندارد.

این روز‌ها می‌توان ضعف قدرت خرید مردم را در بازار لمس کرد مسولان اقتصادی استان در برنامه‌های کوتاه مدت خود، باید برای زمستان کم درآمد‌ها در بهار و تابستان فکری می‌کردند، حالا که جیک جیک تابستان مسولان اقتصادی استان، فکر اقتصاد زمستانی را از یاد برده بود، باید به دنبال نسخه دیگری بود.

بهترین نسخه آنی برای زمستان، مرز و بازارچه‌های مرزی به نظرمی رسد، بازارچه‌هایی که درلفظ و آمار دهی به رئیس جمهور باز شده است، اما در عمل به روی جیب عامه مردم بسته است، اگر این بازار‌ها به روی مردم باز بود گوشت گوسفندی در استان زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسید نه ۳۶ هزارتومان.

بعد ازسفر رئیس جمهور از تکالیف جدی نمایندگان ما پیگیری همین موضوعات است، وحدت در این مطالبه، بهترین راه نزدیک شدن ما است بر سر یک سفره که بنشینیم قلب‌ها هم به یکدیگر نزدیک می‌شوند، وزارت کشور باید پاسخگوی قفل شدن مرز در استان باشد.

علما و شخصیت‌های استان حدیث حقوق مردم را باید ترجیح دهند بر بیان مستحبات، آمار خرید و فروش بازار شهر خبرمی دهد که باید چقدر داغ بود برای معیشت زمستانی مردم سیستان وبلوچستان.

یادداشت/ احمد ملاشاهی
ارسال نظرات