براساس بند «ج» تبصره یک لایحه بودجه در صورت عدم تحقق درآمد ۱۰۱ هزار میلیارد تومانی دولت از درآمد نفت، می‌تواند ۵۰ درصد از حساب ذخیره ارزی برداشت کند.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۱۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵


به گزارش خبرگزاری بسیج،  دولت نظراتی که چند روز پیش از سوی رئیس جمهور مطرح شده بود را در لایحه بودجه سال 97 لحاظ کرد.

حسن روحانی چند روز پیش گفته بود: « امسال من به سازمان برنامه و بودجه، به آقای دکتر نوبخت دستور دادم در بودجه امسال (لایحه بودجه 97) از درآمد صندوق بیشتر استفاده کنیم. درآمدی که از نفت به دست می‌آوریم، حدود 50 درصد به دست دولت می‌رسد. دولت‌های پیشین شرایط‌شان با این دولت فرق می‌کرد و منابع‌شان سوراخ نداشت. اما الان سوراخ دارد و بخشی‌اش به صندوق توسعه ملی می‌رود. به ما بگویند شما سالانه حداکثر 40 میلیارد دلار می‌توانید برداشت کنید، اگر 60 میلیارد دلار شد، 20 میلیارد دلار بریزید به صندوق اما اگر 30 میلیارد دلار شد، از صندوق بگیرید.»

به گزارش فارس، در لایحه بودجه سال 97 که امروز به مجلس تقدیم شد، این نگاه روحانی دقیقا در لایحه گنجانده شده است. در بند ج تبصره یک لایحه آمده است: چنانچه منابع دولـت از محل صادرات نفت، میعانات گـازی و خالص صادرات گـاز در سال 1397 کمتـر از یـک میلیـون و ده هـزار و یکصد و چهـارده میلیـارد و چهارصد و سـه میلیـون  (1،010،114،403،000،000)ریال شود، به دولت اجازه داده می‌شود از محل پنجاه درصد (50 %) منابع حساب ذخیره ارزی برای تأمین مابه‌التفاوت حاصل شده اقدام کند.

ارسال نظرات