یک مخترع بسیجی در گفتگو با«بسیج» عنوان کرد
نخبه بسیجی بیان داشت: یکی از اختراعات بنده در راستای کاهش مصرف، اختراع فیکس نگه دارنده یافته های زیستی است.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۲۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

امیر پوررضا مخترع و نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای کاهش مصرف اظهار داشت: یکی از اختراعات بنده در راستای کاهش مصرف، اختراع فیکس نگه دارنده یافته های زیستی است.

وی در توضیح این مطلب افزود: ما با این اختراع می توانیم یافته های زیستی را به صورت مومیایی زنده نگهداری کنیم. این کار در دو بخش بیولوژی و پزشکی انجام می شود که در قسمت بیولوژی می توان همه موجوادت زنده را برای مدت طولانی نگهداری کنیم.

این مخترع بسیجی بیان داشت: این کار هم از لحاظ پژوهشی در دانشگاه ها استفاده می شود و هم در پزشکی نمونه ای از اندام موجوادت زنده اعم از حیوان و انسان نگهداری می کنیم بدون آنکه خراب شوند.

پوررضا تصریح کرد: دانشجویان و یا پژوهشگرانی که برای تحقیقات خود به موجودات زنده نیاز دارند می توانند با در دست داشتن نمونه به عنوان بانک اطلاعات ژنی از آن استفاده کنند. بعضی گونه ها هستند که در مدت زمان طولانی متولد می شوند و از بین می روند مانند بعضی از حشرات که با این روش می توانیم برای مدت های طولانی از آنها نگه داری کنیم.

وی در پایان گفت: اگر پژوهشگر بخواهد به بانک اطلاعات ژنتیک موجوادت زنده دسترسی پیدا کند با یک شکاف کوچک بر آن طرح می تواند اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورد. این طرح ضمن کاهش هزینه ها در از دست نرفتن وقت و زمان پژوهشگر نیز موثر است.

 

ارسال نظرات