مشاور وزیر خارجه ایران بیان داشت: انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به بیت‌المقدس راهبرد رژیم صهیونیستی است
کد خبر: ۸۹۶۰۴۴۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
حسین شیخ‌الاسلام  در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در واکنش به سخنان صهیونیستی ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس اظهار کرد: یکی از مطالبی که در این مسأله دخیل است ماهیت اشغالگری رژیم آمریکا است که با زور و جنایت و اشغالگری سرزمین سرخپوستان را غصب کردند و ماهیت این رژیم مانند رژیم صهیونیستی است.

مشاور وزیر خارجه ایران گفت: آمریکا رژیمی است که خیلی واضح و آشکار با انداختن دو بمب اتم بر روی مردم غیرنظامی هیروشیما و ناگازاکی حدود 220 هزار نفر را قتل عام کرد و رژیمی است که جنگ ویتنام را راه انداخت.

وی با اشاره به بدعهدی و جنایات آمریکا نسبت به سرخپوستان که سرزمینشان را غصب کردند بیان داشت: از ماهیت چنین رژیمی و رژیم اشغالگر سرزمین فلسطین که جنسشان یکی است نمی‌توان انتظاری غیر از این داشت چرا که آمریکا امنیت رژیم صهیونیستی را در جهت امنیت خودش تعریف کرده است.

شیخ‌الاسلام افزود: دومین مسأله این است که انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به بیت‌المقدس در کنگره آمریکا تصویب شده اما هیچ کدام از رئیس جمهورهای آمریکا که قبل از ترامپ بودند جرأت اجرای آن را نداشتند و ترامپ هم که عصاره خباثت‌ها و جنایت‌های آمریکا است موفق به چنین اقدامی نخواهد شد.

وی ابراز کرد: پستی و پلیدی ترامپ به حدی است که برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری با دشمن یا رقیب آمریکا که روسیه است زد و بند سیاسی کرد و اکنون این موضوع لو رفته است و ترامپ در ضعیف‌ترین موقعیت خودش قرار دارد و بیش از هر زمانی نیاز به پشتیبانی صهیونیست‌ها دارد.

مدیر کل سابق امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به بیت‌المقدس راهبرد رژیم صهیونیستی است و ترامپ سعی دارد به عنوان یک امتیاز با آنها ‌معامله کند و در ازای آن بخاطر خیانتی که به آمریکا کرده است پشتیبانی لازم را داشته باشد تا سقوط نکند.

وی بیان داشت: این اقدام ترامپ خلاف قوانین بین‌المللی و قوانین شورای امنیت سازمان ملل است و این تصمیم بدون در نظر گرفتن منافع ملت آمریکا و امور فلسطینی‌ها و تشنجی که در اثر این جنایت ایجاد می‌شود گرفته شده و قطعا خیانتی آشکار علیه مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان جهان است.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: فرصت بسیار خوبی است که همه مسلمانان جهان با هم متحد شوند و همانطور که نابودی داعش و جریان تکفیری دغدغه نخست مسلمانان جهان بود، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل هم با قوت بیشتری در کل جهان اسلام طنین انداز شود و ملت‌ها دولت‌هایشان را مجبور به موضعگیری در برابر ترامپ کنند.

وی ادامه داد: بعضی از رژیم‌های شاهنشاهی عرب مانند آل سعود زد و بند کردند و همه منافع ملت خودشان را به آمریکا فروختند و اگر غیر این است عربستان سعودی اکنون بیانیه دهد و قراردادهایی که صدها میلیارد دلار به جیب ترامپ و اطرافیانش ریخته لغو کند.

سفیر سابق ایران در سوریه با اشاره به خباثت ترامپ گفت: تنها راه مقابله جدی این است که باید همه کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان به صحنه بیایند و حکومت‌هایشان را مجبور به همراهی و با این طرح مخالفت کنند و این اقدام شدنی است چرا که اسرائیل قطعا نابودشدنی است.

وی بیان کرد: امروز جنایت‌هایی که اسرائیل می‌کند برای اروپایی‌ها هم روشن است قبل از سال 2000 اروپایی‌ها خیال می‌کردند این فلسطینی‌ها هستند که ظالمند اما از سال 2006 و مخصوصا سال 2008 که در مقابل دوربین‌ها قرار گرفتند مشخص شد این اسرائیل است که ظالم و کودک کش است و روی مردم غیر نظامی بمب می‌اندازد و خوشبختانه این روشنگری در اروپایی‌ها دیده می‌شود.

شیخ‌الاسلام ابراز داشت: قبلا کالاهای اسرائیل بدون گمرک وارد اروپا می‌شد اما اکنون مردم اروپا درخواست دارند که روی کالاها برچسب شهرک ‌نشینی نوشته شود چون که شهرک‌های اسرائیلی را مردم اروپا غیرقانونی می‌دانند و از نظر اروپایی‌ها شهرک سازی صهیونیست‌ها اشغالگری است.

وی گفت: این شهرک‌ها قرار است در رژیم صهیونیستی امید و رشد و توسعه و شکوفایی و امنیت ایجاد کند و یهودی‌ها از سراسر دنیا به این شهرک‌ها کوچ کنند و ضمن برخوردار بودن از صنایع و تکنولوژی پیشرفته نقش بزرگی در اقتصاد و کشاورزی و اعتلای رژیم صهیونیستی دارند اما اکنون اروپایی‌ها از کالاهایی که در اسرائیل تولید می‌شود خرید نمی‌کنند و این شهرک‌ها از نظر شورای امنیت هم غیرقانونی است.

مشاور وزیر امور خارجه ایران بیان کرد: به فرموده‌ی مقام معظم رهبری «مسئله‌ی فلسطین، امروز در رأس مسائل سیاسی دنیای اسلام و امّت اسلامی است. همه موظّفند از فلسطین و آزادی فلسطین و نجات ملّت فلسطین دفاع کنند... [البتّه] دشمن در این زمینه هم درمانده است؛ این را بدانید. حالا اینکه ادّعا می‌کنند می‌خواهند قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام بکنند، این از عجز اینها است، از ناتوانی اینها است... تردیدی نیست که فلسطین آزاد خواهد شد».

مشاور وزیر امور خارجه ایران بیان کرد: تاکنون در واکنش به این خیانت عکس‌العمل خوبی هم در فضای مجازی و هم در برخوردهای سیاسی با ترامپ دیده می‌شود و خوشبختانه ملت ایران آگاه است.

وی با اشاره به ضعف و ناتوانی ترامپ و ضرورت اتحاد مسلمانان جهان یادآور شد: با کمک ملت‌های اسلامی همه دست به دست هم می‌دهیم و بدون شک همانطور که در جریان داعش استکبار آمریکایی شکست خورد در این قضیه هم شکست خواهند خورد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها