استاندار لرستان مطرح کرد؛

لزوم تشکیل اتاق فکر دانشگاهها جهت رفع مشکلات لرستان

استاندار لرستان گفت: تشکیل اتاق فکر در دانشگاه‌ها امری ضروری است تا در حیطه‌های مختلف به تبادل‌نظر به پردازند و از این ایده‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۶۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری پردیس دانشگاه پیام نور خرم‌آباد ضمن عرض تبریک روز دانشجو و تسلیت حادثه از دست دادن تعدادی از کوهنوردان در اشترانکوه اظهار داشت: این ضایعه سبب تألم خاطر ایران و به‌ویژه خراسان و لرستان شد اما لرستان همه توان و امکاناتش را گذاشت تا کار را به‌درستی مدیریت کند ولی متأسفانه این سانحه به‌قدری سریع اتفاق افتاد که نمی‌توان کار بیشتری انجام داد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور از مجموعه‌ دانشگاه‌های پرفایده و کم‌هزینه است که با تولید علم، دانش و تربیت نیروی انسانی که دارد نسبت به سایر دانشگاه‌های مشابه هزینه‌های کمتری بر اقتصاد ملی تحمیل می‌کند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه هزینه برای نیروی انسانی سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: فواید و خروجی این دانشگاه از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است خروجی آن از شرایط و کیفیت مطلوب‌تری برخوردار است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب فضای فیزیکی و تعداد دانشجوی این دانشگاه عنوان کرد: امیدواریم دانشجویان تمام توان خود را برای توسعه و رشد استان به‌کارگیرند چراکه دانشجویان در حوزه علم و فن‌آوری فعالیت دارند و به‌مراتب نقش برجسته‌تری از سایرین د توسعه استان دارند.

 خادمی بابیان اینکه امروزه موضوع اقتصاد دانش‌محور بحثی مهم است که دانشجویان متولی این بحث هستند، گفت: توسعه استان به مشکل زیرساخت در استان بازمی‌گردد که راهکار آن را در دولت و بودجه ملی میدانیم و رفع مشل اشتغال را نیز در بودن سرمایه‌گذار که این نیازمند منابع ارزان‌قیمت است و به‌وسیله بانک‌ها تأمین نمی‌شود اما در حل مشکلات اقتصادی تنها راهکار استفاده از منابع بانکی و بانک‌هاست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مرکز خلاقیت، ابتکار، ابداع و روش‌های جدید و نوآوری است تا افراد ایده، تولید و ارائه دهند گفت: تشکیل اتاق فکر در دانشگاه‌ها امری ضروری است تا در حیطه‌های مختلف به تبادل‌نظر به پردازند مثلاً دانشگاهیان برای ظرفیت گردشگری، جایگاه ویژه ترانزیتی و امکانات معدنی استان طرحی ارائه دهند که بدون گرفتن پول از دولت بتواند در توسعه مؤثر باشد چراکه وضعیت مالی دولت مساعد نیست و نیازمند این راه‌های خلاقانه و کم‌هزینه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار