خبرهای داغ:
آئین تودیع و معارفه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج جندالله مهدیشهر ، با حضور ذوالفقاری، فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر، حجت الاسلام یعقوبی، مسئول نماینده ولی فقیه درسپاه مهدیشهر، جوانمردی مسئول تعلیم وتربیت سپاه وبسیجیان پایگاه جندالله درمسجد حضرت فاطمه زهرا شهرک فاطمیه برگزار شد
کد خبر: ۸۹۶۰۴۸۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج درمهدیشهر، طی آئینی از زحمات فرمانده اسبق پایگاه جندالله محمود رضا رضائیان تقدیر وحسین عرب به عنوان فرمانده جدید پایگاه معرفی گردید.

در این مراسم سرهنگ حسن ذوالفقاری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا  و تقدیر و تشکر از زحمات و عملکرد فرمانده پایگاه مقاومت بسیج جندالله اظهارکرد: بسیج بعد از نزدیک به 4 دهه از تشکیل، امروز  درحال حاضر به یک وضعیت وبه یک آمادگی رسیده که همه مردم شاهد این آمادگی بسیج درعرصه های مختلف کشور هستند.

وی افزود: بعد از اینکه امام(ره)این شجره طیبه رابنیاد نهاد وآن نهالی راکه شاید در ابتدای انقلاب کسی فکرش  رانمی کرد ولزوم تشکیل بسیج اصلا برای چه است ولی امام با آن درایت وهوشمندی وشناختی که از جبهه استکبار داشتند برای حفظ وحراست از انقلاب اسلامی بسیج راشکل دادند ومی دیدند که این انقلاب قطعا با چالشهایی درتغابل خواهدبود لذا بسیج مستضعفین راشکل دادند.

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر عنوان کرد: امروز بعد از 4 دهه می بینیم چه قدر این فکر واندیشه امام(ره)آینده نگری داشت وتوانست  بسیج راشکل بدهدوانقلاب ونظام را از دسیسه های دشمن واز فکرهای پلیدی که دشمنان ما داشتند حفظ وحراست کند.

ذوالفقاری بیان کرد:  نظام ما برآمده از خون شهدا، مردم و خواست مردم است؛ لذا شرط موفقیت مسئولین ارتباط و دلدادگی و عشق به مردم است.

وی تصریح کرد: درطی این سی وهشت سال گذشته در دفاع مقدس درعرصه های مختلف که بسیج ورود پیداکردوحضور خود رانشان داد آنجا موفقیت وپیروزی به دنبال داشت وهمه جا نشان داد که بسیج می تواند با این فکر واندیشه ای که دربسیجیان است خطشکن باشند ومشکلات را برطرف کنند.

فرمانده سپاه مهدیشهر خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس ،دربحث سازندگی ،در موضوعات مختلف ؛حتی دولت بعضا جاهایی که نتوانست کاری واقدامی را انجام دهد باز هم از بسیج کمک گرفت؛ که البته دربحث های بهداشتی ودرمانی فلج اطفال با کمک بسیج مستضعفین توانست  آن را ریشه کن کند ودربحث زلزله وبحران های مختلف، بسیج سریع ورود پیدا میکند وبه مردم یاری می رساند.

ذوالفقاری گفت: یکی از ویژگی ها وخصوصیات بسیج؛ مردمی بودن آن است یعنی چون انقلاب ما مردمی است بسیج هم مردمی شکل گرفت ومردمی هم باید باقی بماند اگر ما بسیج را وابسته به دولت وتشکیلات دولتی کنیم شاید نتوانیم آن انتظارات وکارهایی را که حضرت امام (ره)از بسیج می خواستند به خوبی ایفا کنند پس مردمی بودن یکی از ویژگی های اصلی بسیج است که توانسته تا الان مثبت وخوب عمل کند والحمدالله تا امروز پیش رفته وامروز درمنطقه موفقیت هایی که پیش آمده در جبهه مقاومت؛ همین اندیشه وتفکر بسیجی بوده است که به نوعی با همین اندیشه وتفکر جبهه مقاومت به پیروزی رسید واین پیروزی ها روز به روز خود رانشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه دراین برهه از زمان انتظاراتی که از بسیج است نسبت به گذشته بیشتر است در دوران دفاع مقدس انتظار از بسیج این بود که در عرصه جنگ سخت وارد شوند ومقابله کنند واز انقلاب ونظام اسلامی دفاع کنند اما امروز دفاع فرق کرده ودفاع جنگ نرم می باشد وقطعا در این زمینه نوع نگرش ونوع مقابله فرق میکند ونوع مبارزه با دشمن تفاوت داردوسنگرها وابزارها متفاوت است .

فرمانده سپاه مهدیشهر ابراز کرد: امروز در شبکه های مجازی، ماهواره ها، سایت های مختلف با شک وشبهه انداختن مردم در موضوعات دینی، مذهبی واعتقادی می خواهند افکار مردم را نسبت به اعتقادات مردم که 1400 سال طی کردیم به شیوه ای آن را عوض کنند که درجنگ سخت نتوانستند ولی می خواهند درجنگ نرم این شیوه و روش را به کارگیرند و باورهای مردم را عوض کنند که البته شاید تاحدودی موفق بودند .

ذوالفقاری اضافه کرد:بسج طلایه دار عرصه جنگ نرم است وباید پیشتاز باشد همچنان که در دوران دفاع مقدس پیشتاز بود امروز هم انتظار از بسیج این است که دراین موضوعات مخصوصا در زمینه فرهنگی، عرصه جنگ نرم ورود پیداکند تا نسل جوان و نوجوان خود را در برابر صدمات و آسیب های جنگ نرم بیمه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها