خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به نقش ویژه دانشجویان در جامعه گفت:با توجه به آگاهی دانشجویان نسبت به رویدادهای جهانی ، آگاهی بخشی و روشنگری آنها نقش تعیین کننده ای در هدایت جامعه دارد.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۵۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷

سردار حسن شاهوارپور روز یکشنبه در دومین یادواره شهید مدافع حرم مجتبی ابوالقاسمی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود:دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف نقش ویژه ای در هدایت جامعه داشته باشند و در دوره های مختلف یاریگر باشند.
وی افزود:در زمان کنونی که با مشکلاتی مانند بیکاری و وضعیت بد اقتصادی روبرو هستیم دانشجویان به ویژه دانشجویان فنی می توانند با ابداع و نوآوری و توسعه فعالیت های دانش بنیان هدایت گری جامعه را بر عهده بگیرند البته این امر کاری دشوار است ولی سخت تر از جنگیدن با داعش نیست.
وی ضمن تقدیر از افرادی که در برگزاری این یادواره همکاری کردند گفت:جوانان امروز ما اگر می خواهند زندگی متناسب با فرهنگ جامعه داشته باشد باید از شهید ابوالقاسمی الگو بگیرند و از شخصیت سازی های فضای مجازی دوری کنند.
سردار شاهوارپور ادامه داد:یکی از مسایلی که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار دانشجویان بوده حضور در تشکل های مطالبه گری بوده که دانشجویان به صورت خودجوش و هنرمندانه مطالبات مردمی را به صورت منطقی به بدنه نظام منتقل می کردند که این امر باید تداوم یابد.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان حضور در صحنه های سخت انقلاب اسلامی را یکی از چشمه های برجسته دانشجویان دانست وگفت:اکثر فرماندهان برجسته سپاه در دفاع مقدس از دانشجویان برجسته کشور بودند که توانستند در مقاطع مختلف ایستادگی، خدمات رسانی و فعالیت های جهادی انجام دهند.
وی حضور در عرصه های مدیریت کشور را یکی دیگر از حضور برجسته دانشجویان برشمرد و گفت:حضور دانشجویان در دوران سخت دفاع مقدس یکی از دیگر از صحنه های زیبایی بود که دانشجویان خلق کردند.
فرمانده سپاه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از خانواده شهید ابوالقاسمی گفت:دانشجویان باید منش، رفتار و سلوک شهدای مدافع حرم به درستی آشنا شوند.
سردار شاهوارپور با بیان اینکه در نخستین حمله داعش به عراق پنج لشکر از نیروهای عراقی بدون مقاومت تسلیم شده و یکهزار و۹۰۰ نفر از دانشجویان نیروی هوایی موصل توسط داعش در یک روز به شهادت رسیدند گفت:باید استقلال جمهوری اسلامی به دنیا اثبات شود زیرا طبق وعهده الهی استقامت و پایداری یکی از رموز ماندگاری انقلاب اسلامی است.
محمدرضا عصاری رئیس دانشگاه جندی شاپور دزفول نیز گفت:امروز در حالی دومین سال شهادت سید مجتبی ابوالقاسمی را گرامی می داریم که شاهد برچیده شدن شجره خبیثه داعش به دست سربازان سپاه اسلام هستیم.
وی افزود: امروز یکی از آثار و برکات پایمردی، پایداری و فرماندهی جوانان کشورمان در خرج از مرزها مشاهده شده که جای بسی افتخار است.
در این آئین از خانواده شهید مجتبی ابوالقاسمی تجلیل شد.
سیدمجتبی ابوالقاسمی دومین شهید مدافع حرم دزفول آذرماه ۱۳۹۴ در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و درگیری با گروه های تکفیری تروریستی در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها