خبرهای داغ:
قهرمانان میانه ای که طلای مسابقات بازی های جهانی ساحل آج در آفریقا و طلای پاراتکواندوی جهانی آیواز در پرتقال را کسب کرده اند، مورد استقبال گرم مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۶۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، هفتمین دوره بازی‌های جهانی آیواز ۲۰۱۷ از ۹ تا ۱۵ آذرماه در کشور پرتغال در رشته پاراتکواندو برگزار شد که اصغر عزیزی با شکست تمام حریفان صاحب گردن آویز طلا شد.

   این تکواندوکار میانه ای در نخستین گام «جانی بریچ» آمریکایی را ۱۵ بر ۲ مغلوب خویش ساخت و در ادامه به مصاف «ایوان میکولیک» از کرواسی که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد، رفت و ۱۷ بر ۵ به برتری رسید.

   عزیزی در فینال نیز «کایان بایرام» از ترکیه را ۱۸ بر ۶ شکست داد و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد.

   عرفان ناظمی و سعید رجبی تکواندوکاران میانه ای نیز در مسابقات جام جهانی تکواندو ۲۰۱۷ ساجل عاج، قهرمان جهان شدند.

   نماینده شایسته کشورمان موفق شد با ۵ برد متوالی مقتدرانه عنوان قهرمانی بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ را به نام ایران ثبت کنند.

   در پایان بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ که با حضور ۸ تیم برتر جهان و به مدت دو روز در “آبیجان” ساحل عاج برگزار شد، در گروه مردان ایران قهرمان شد، روسیه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم‌های ساحل عاج و کره جنوبی مشترکا سکوی سومی را به خود اختصاص دادند.

   تیم دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان نماینده ایران راهی این دوره از مسابقات شده بود، در مرحله مقدماتی با تیم‌های چین، نیجر وساحل عاج هم‌گروه بود.

   نماینده ایران در گام نخست چین را ۵۸ بر ۵۱ از پیش رو برداشت، در ادامه تیم نیجر را مقتدرانه و ۳۷ بر ۱۴ شکست داد و در سومین دیدار نیز باید به مصاف نمایندگان میزبان می‎رفت که با انصراف این تیم از مبارزه برابر تکواندوکاران کشورمان، در نهایت ایران بدون توقف و با سه پیروزی متوالی راهی مرحله نیمه نهایی شد.

   نمایندگان کشورمان در مرحله نیمه نهایی با مبارزه ای دیدنی مقتدرانه (۵۵ بر ۳۸) با غلبه بر کره‌ای ها فینالیست شدند.

   در فینال نیز در پایان دیداری حساس و نفس گیر موفق شدند نمایندگان روسیه را ۳۴ بر ۳۳ مغلوب خویش ساخته و بر سکوی قهرمانی بایستند.

این قهرمانی از سال ۲۰۱۰ نصیب تیم ملی تکواندوی ایران نشده بود.    

ارسال نظرات