مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از ضبط و معدوم‌سازی 375 هزار و 882 کیلوگرم فرآورده فاسد، تاریخ گذشته و تقلبی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۶۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، امیرحسین بهداد اظهار داشت: در راستای حفظ و ارتقا بهداشت عمومی جامعه و نظارت بهداشتی بر تمام مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ابتدای سال 96 بر ذبح 258 هزار رأس دام سبک و 50 هزار رأس دام سنگین نظارت‌های قبل و بعد از کشتار صورت پذیرفته است.

وی افزود: طی این مدت برکشتار 16 میلیون و 738 هزار قطعه مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان نظارت شده که از این تعداد 79 هزار 361 قطعه لاشه مرغ غیر قابل مصرف تشخیص داده و حذف شده است.

بهداد با اشاره به اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی پس از کشتار نیز ادامه دارد گفت: در همین مدت 277 هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نیز صورت گرفته که حاصل این بازدیدها کشف، ضبط و معدوم‌سازی 375 هزار و 882 کیلوگرم فرآورده فاسد، تاریخ گذشته و تقلبی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: عرضه‌کنندگان این مقدار فرآورده کشف شده جهت صدور احکام قضایی لازم در قالب 249 فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

بهداد خاطرنشان کرد: از آن جایی که هویت مواد استفاده شده در گوشت چرخ‌کرده صرفاً توسط انجام برخی آزمایشات قابل شناسایی است، از این رو به مردم عزیز توصیه می‌شود جهت اطمینان خاطر از کیفیت و بهداشت این فرآورده خام دامی، از تهیه گوشت چرخ کرده از پیش آماده شده جداً خودداری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها