جوکار با بیان اینکه راهیان نور در امتداد دفاع مقدس واقع شده است، گفت :راهیان نور فرصتی بی نظیر برای درک مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان امروزی است.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۷۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، محمدصالح جوکار نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهیان نور یکی از برنامه های فرهنگی اثرگذار در جامعه است، گفت: در حقیقت می توان گفت که راهیان نور بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس و شهداست و ارزش والای آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعدی است که در قالب اردوهای راهیان نور و حضور همه عزیزان در مناطق عملیاتی و زیارتگاه های شهدا انجام می شود و تاثیرات به سزایی هم در حوزه فرهنگ داشته و خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: فضای معنوی و حضور جوانان و نوجوانان و مردم ما در مناطق عملیاتی فاع مقدس و آشنا شدن آنها با اقدماتی که در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفته است، قدر مسلم در حوزه فرهنگ اجتماعی و فرهنگ فردی ما تاثیرگذار ماست.

 

جوکار تاکید کرد: آن چیزی که ما به دنبالش هستیم، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس است و می تواند روحیه مقاومت را در میان مردم و در میان مسئولان تقویت کند که یقینا حاصل آن، اداره بهتر امورات کشور توسط مسئولان خواهد بود.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس ابراز داشت: قطعا از این اردوهای راهیان نور می توان برداشت های مختلفی کرد و ابتکارات و خلق یک اثر ادبی و هنری با موضوع دفاع مقدس می تواند در جشنواره ای همچون سرزمین نور داوری شود و یقینا جمع آوری این خاطرات خلق شده مردمی در سفرهای راهیان نور، نشان دهنده مردمی بودن جشنواره ملی سرزمین نور است و این جشنواره مردمی با کمترین هزینه و تولید توانسته یک اندیشه و یک فکری که توسط زائران در سرزمین نور خلق شده را جمع آوری کند که قطعا چنین اقدامی شایسته تقدیر است.

 

جوکار با بیان اینکه راهیان نور فرصتی بی نظیر برای درک مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان امروزی است ،گفت: آثار ادبی و هنری جشنواره ملی سرزمین نور می تواند در حوزه هنر و ادبیات پایداری اثرگذار باشد و حضور جوانان و نوجوانان در این جشنواره نشان دهنده انتقال فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل های امروزی است و باید از این فرصت ها و بسترها به خوبی در جهت ترویج فرهنگ ایثار استفاده کرد.

ارسال نظرات