خبرهای داغ:
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مکران ظهر امروز در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۷۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم اختتامیه جشنواره ملی مکران ظهر امروز در تالار مفید دانشگاه قم با سخنرانی معاون فرهنگی دانشگاه قم، دبیر اجرایی جشنواره ملی مکران و مدیرکل فرهنگی وزارت علوم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی معاون فرهنگی دانشگاه قم با بیان اینکه شناسایی نیازهای جامعه و سوق دادن علم در مسیر این نیازها از جمله مهمترین اهداف دانشگاه قم است، عنوان کرد: رسالت اصلی و مهم دانشگاه ایجاد زیرساخت‌های مناسب در راستای پیشرفت جامعه است.

مهدی صالح دبیر اجرایی جشنواره ملی مکران نیز با اشاره به اینکه در این جشنواره 57 استاد، 51 دانشگاه و بیش از 200 دانشجو شرکت کردند، مطرح کرد: طرح‌هایی که به دبیرخانه رسید کاملا مطابق نیازهای جشنواره بود و استقبال از این جشنواره نیز بسیار چشمگیر بوده است.

ایرانی معاونت سابق آموزش نیروی دریایی اضافه کرد: از منظر ارتش جمهوری اسلامی ارتباط نیروهایی دریایی با دانشگاه‌ها بیشتر خواهد شد و سواحل مکران نیز صرفا با دست خود ما ایرانی‌ها ساخته می‌شود و مکران دروازه توسعه کشور است که با محوریت اقتصادی عمل می‌کند و با استفاده از این دروازه می‌توان با تمامی نقاط دنیا ارتباط برقرار کرد.

فضل الله ایرجی مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌های علمی، هنری و اجتماعی دانشجویان از جمله وظایف وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: بیشتر مردم سواحل مکران با مشکلات مالی و فقر مواجه هستند که اگر اشتغال‌زایی و کارآفرینی‌های مطلوبی در این منطقه شکل گیرد قطعا موجب رونق این منطقه می‌شود.

ارسال نظرات