مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مشکلات آمریکا و شکست آن در منطقه به گونه ای است که تصور می کنند از طریق بحران آفرینی می توانند موقعیت خود را احیا کنند واستیلای از دست رفته را بازیابند غافل ازاینکه هرنوع بحران آفرینی که طراحی کردند، در نتیجه موجب تضعیف بیش از پیش موقعیت آنها شده است.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۹۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سردار یدالله جوانی  با بیان اینکه آمریکا در بن بست های جدی استراتژیک قرار گرفته است، گفت: طی دو دهه گذشته بسیاری از سیاست های جهانی آمریکا به ویژه در منطقه راهبردی غرب آسیا با شکست و ناکامی مواجه شده است.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکایی ها تصور می کردند در قرن ۲۱ رهبر جهان خواهند بود و می توانند مدیریت بین المللی را به شکل انحصاری در اختیار نگه دارند اما روند تحولات خصوصا در خاورمیانه به گونه ای بود که نه تنها نتوانستند موقعیت خود را در منطقه تثبیت کنند بلکه بافروپاشی موقعیتی روبه رو  شدند.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی ها امروز به عنوان یک بازیگر در حاشیه در منطقه راهبردی وتعیین کننده غرب آسیا ملاحظه می شوند، عنوان کرد: ترامپ در دوره رقابت های انتخاباتی بااین شعار پا به به صحنه گذاشت که می خواهم آمریکا را به موقعیت برتری در جهان برگردانم و در رتبه اول دنیا قرار دهم.

 

سردار جوانی ادامه داد: مشکلات آمریکا و شکست آن در منطقه به گونه ای است که تصور می کنند از طریق بحران آفرینی می توانند موقعیت خود را احیا کنند واستیلای از دست رفته را بازیابند غافل ازاینکه هرنوع بحران آفرینی که طراحی کردند، در نتیجه موجب تضعیف بیش از پیش موقعیت آنها شده است.

 

وی اظهار داشت:  آمریکایی ها داعش را در منطقه به وجود آوردند تا ازطریق گروهک های تروریستی، سیاست های خود را در منطقه پیش ببرند اما با فروریختن داعش در حقیقت آمریکا در منطقه فروریخت و با شکست راهبردی مواجه شد؛ شکست داعش یعنی شکست حامیان داعش که آمریکا نه تنها از حامیان اصلی بلکه به اعتراف ترامپ، موسس داعش است.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: وقتی داعش شکست خورد دیدیم که آمریکایی ها با نقش آفرینی در پشت صحنه و با کمک صهیونیست ها و سعودی ها، به دنبال ایجاد یک فتنه قومی در منطقه بودند که این فتنه با همه پرسی در منطقه کردنشین شمال عراق کلید خورد اما با هوشمندی دولت ها و ملت های منطقه در نطفه خفه شد.

 

وی افزود: بعد از آن بحران دیگری در دستور کار قرار دادند و آن بازیگری آل سعود در واداشتن سعدحریری به استعفا در خاک سعودی بود تا بحرانی در لبنان ایجاد شود و آمریکا ازاین طریق موقعیت خود را باز یابد که باز با هوشمندی دولت و ملت لبنان، حزب الله ورئیس جمهور و مجلس ناکام ماند.

 

سردار جوانی ابراز کرد: در پی این شکست ها، آمریکایی ها به دنبال بحران سازی جدیدی تحت عنوان انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هستند و تلقی آنها این است که می توانند این بحران را مدیریت کرده و به نفع خود تمام کنند درحالیکه این روزها شاهد اعتراضات گسترده جهانی علیه این اقدام ترامپ و خشم ملت فلسطین هستیم که روز گذشته به عنوان روز خشم از سوی گروه های مقاومت اعلام شد.

 

وی تشریح کرد: به صحنه آمدن جوانان فلسطینی حکایت ازاین دارد که چه بسا انتفاضه بزرگی در راه باشند و نشان می دهد آمریکایی ها باز در محاسبات خود دچار اشتباه استراتژیک شده اند و قطعا این اقدام ترامپ نه تنها نمی تواند آمریکا را از بن بست خارج کند بلکه در تنگناهای دیگری قرار می دهد.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  خاطرنشان کرد: امروز ارزیابی ها این است که ترامپ بااین اقدام به مذاکرات و صلح تیر خلاص زد و مذاکراتی که تصور می کردند می توانند به نتیجه برسانند، به پایان رسید و به تاریخ سپرده شد؛ فلسطینی ها مصمم تر از هرزمانی برای رهایی قدس شریف به صحنه می آیند و این نشان می دهد آمریکا بااین اقدام فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع کرده که این برخلاف اهدافی است که مدنظر داشته اند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات