شهید اسماعیلی در وصیت‌نامه خود آورده است: «بر برادرانم سلام مى‌رسانم و از آن‌ها می‌خواهم كه سعى كنند، توده مردم را كه عاشق انقلاب هستند از نظر اعتقادى و سياسى آماده كنند كه بتواند افراد صادق انقلاب را شناسايى كنند... .»
کد خبر: ۸۹۶۰۶۸۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، شهید «علی‌اکبر اسماعیلی» سال 1344 در کرج چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 16 آبان 1362 طی عملیات والفجر 4 در پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

راهکاری برای تثبیت پایه‌های انقلاب اسلامی

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحيم

يا ايتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربک راضية مرضية فادخلى فى عبادى وادخلى جنتى

اى نفس مطمئن و دل آرام، امروز به حضور پروردگارت باز آى كه تو خشنود به نعمت‌هاى ابدى او و او راضى از تو است باز آى و در صف بندگان خاص من در آى و در بهشت من داخل شو.

دار خونين لاله‌اى ديگر به دامن گرفت و دشت پر وسعت خود را براى چندمين بار عطرآگين نمود.

با سلام و درود بى‌كران به رهبر كبير انقلاب و ملت شهيد پرور ايران و از كربلاى خونين ايران تا كربلاى حسين.

حضور محترم پدر و مادر مهربانم سلام عليكم:

پس از عرض سلام اميدوارم حالتان خوب و خوش و خرم در سايه خداوند متعال بوده باشيد و به پدرم سلام گرمى مى‌رسانم و بر مادر مهربانم سلام گرمى از ته قلبم می‌رسانم و بر برادرانم سلام مى‌رسانم و از آن‌ها می‌خواهم كه سعى كنند، توده مردم را كه عاشق انقلاب هستند از نظر اعتقادى و سياسى آماده كنند كه بتواند افراد صادق انقلاب را شناسايى كنند و عناصرى را كه جريان‌هاى انحرافى دارند، بشناسند كه شناخت مردم در تداوم انقلاب حياتى است و بر خواهرانم زهرا، فاطمه سلام گرمى مى‌رسانم و از آن‌ها می‌خواهم همچون زينب استوار و پايدار باشند و زينب‌گونه رفتار كنند.

پدر جان! اميدوارم مرا ببخشيد و مادر مهربانم و برادران و خواهران عزيزم اميدوارم مرا حلال كنيد و از دوستان و آشنايان حلاليت بطلبيد.

پدر و مادرم! يكى از پايه‌هاى بزرگ ايمان، صبر است پس نكند در مقابل شهادت من بى‌تابى از خود نشان بدهيد و پدر جان! اميدوارم راه من و ديگر شهيدان را ادامه دهيد و اميدوارم اين اسلام را در تمام جهان برگزار كنيد و دست از اين امام امت بزرگوار برنداريد و اى عزيزان از شما مى‌خواهم كه از اسلام و انقلاب اسلامى تا آخرين قطره خون حمايت كنيد و مبادا در اين راه از صحنه نبرد حق عليه باطل خارج شويد كه اين خواست شياطين وسوسه‌گر شرق و غرب است. همواره فرامين ولى فقيه را گوش كنيد و پشتيبان او باشيد تا آسيبى بر اين مملكت وارد نشود و به اين جنگ غير عادلانه تحميلى رژيم عراق كه با حمايت همه جانبه دول شرق و غرب عليه ايران اسلامى به پا كرده است، ادامه دهيد.

ان‌شاءالله خدا نصرت و پيروزى نصيب اسلام و مسلمين گرداند. در ضمن پدر و مادرم هر چقدر توانستيد برايم نماز و يا روزه قضا بگيريد. ان‌شاءالله همديگر را در كربلا مى‌بينيم.

من ترک الصلاة متعمدا فقد كفر جهارا: هر كس نماز را عمدا ترک نمايد به تحقيق هر آينه كافر است.

غم از چه خوريم كه مهدى (عج) دين مى‌آيد

از بهر شكست مشركين مى‌آيد

برماست كه هموار نمایيم رهش را

آن حجت حق، حامى دين مى‌آيد

ما لشگريان مهدى موعوديم

مشتاق شهادت به ره معبوديم

ايزد توانگر كه جمله ما مشتاقان

در خط على (ع) و احمد و محموديم (ص)»

ارسال نظرات