مقامات پلیس آلمان از کشف یک بسته بزرگ حاوی مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در پارکینگی نزدیک یک بازار کریسمس در برلین خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۰۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج ، منابع آلمانی اعلام کردند که مقادیر بسیار زیادی اسلحه و مهمات یکشنبه شب نزدیک یک بازار کریسمس در برلین کشف شده است که به دنبال آن، پلیس هشدار وضعیت خطرناک اعلام کرده است.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، پلیس اعلام کرده که این بسته بزرگ اسلحه توسط یکی از افرادی که قصد پارک خودروی خود در پارکینگی نزدیک این بازار را داشته کشف شده و بلافاصله پلیس در جریان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، حدود 200 قبضه سلاح جدید کالیبر 7.65 کشف شده است.

پس از اعلام کشف این بسته مشکوک به پلیس محلی، مقامات امنیتی برلین نیز در جریان قرار گرفته‌اند.

پلیس برلین با یک واحد علمی پژوهشی نیز برای بررسی شواهد تماس گرفته است. مقامات برلین امیدوارند از طریق بررسی نمونه‌های دی ان ای بتوانند مظنون اصلی را شناسایی کنند.

روزنامه بیلد آلمان گزارش کرد: «به دلیل نزدیکی محل اختفای این سلاح‌ها به بازار کریسمس و با توجه به اینکه این پارکینگ در طبقه زیرین یک مسجد قرار داشته، اوضاع، خطرناک به نظر می‌رسد».

بنا بر این گزارش، پلیس ضدشورش نیز در نزدیکی این محل مستقر شده‌اند و یگان‌های ویژه به همراه سگ‌های پلیس در جستجوی مقادیر احتمالی بیشتر سلاح در حال گشت زنی در پارک نزدیک این پارکینگ هستند.

با این وجود مقامات پلیس برلین اعلام کردند که هنوز هیچ ظنی درباره ارتباط احتمالی این بسته سلاح گرم با تروریسم وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در حمله سال گذشته یک تبعه تونسی سوار بر کامیون به یک بازار کریسمس در برلین 11 نفر کشته شده بودند.

 

ارسال نظرات