خبرهای داغ:
وارثی بیان کرد: در حال حاضر در حوزه پیشگیری و توانبخشی 305 مرکز در استان وجود دارد که هزار و 700 نفر در این مراکز فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۶۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین٬ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در بازدید از دو مرکز بازدید از دو مرکز توانبخشی معلولان ذهنی هستی و مرکز نگهداری بانوان سالمند و تحت مراقبت (جهان دیدگان) که به مناسبت روز جهانی معلولان و با حضور زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسوولان استانداری و بهزیستی استان انجام شد ضمن قدردانی از حضور استاندار در مراکز نگهداری معلولان و توجه به مشکلات این مجموعه، به ارایه گزارشی از بهزیستی استان پرداخت.
وی گفت: در حال حاضر در حوزه پیشگیری و توانبخشی 305 مرکز در استان وجود دارد که هزار و 700 نفر در این مراکز فعالیت دارند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: حضور این تعداد کارمند در این مراکز نشان دهنده این امر است که اداره کل بهزیستی در حوزه اشتغال زایی در استان نیز اقدامات موثری انجام داده است.
وارثی در ادامه با اشاره به قوانین موجود در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده در حوزه ایجاد اشتغال برای مجموعه بهزیستی تصریح کرد: به رغم این که این مجموعه تاکنون این میزان اشتغال پایدار ایجاد کرده، اما هنوز نتوانسته از تسهیلات مربوطه استفاده کند که امیدواریم با تصویب کارگروه اشتغال استان، تسهیلاتی به اداره کل بهزیستی استان تخصیص داده شود تا حداقل بتوان از آن محل، مراکز تحت سرپرستی بهزیستی را تجهیز کرد.
در ادامه این بازدید٬ مدیر مرکز توانبخشی معلولان ذهنی(هستی) عنوان کرد: این مرکز در سال 1383 آغاز به کار نمود که در سال اول از 16 نفر نگهداری می کرد و در حال حاضر 34 معلول ذهنی و جسمی را با 10 نفر نیروی دائم و 5 نفر نیروی پاره وقت رسیدگی و مراقبت می کنیم.
وی گفت: برای رسیدگی به امور مربوط به این مرکز با محدودیت های مالی فراوانی روبرو هستیم که امیدواریم با پیگیری و مساعدت مسوولان این مشکلات رفع گردد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها