خبرهای داغ:
جهادگر بسیجی در منطقه زلزله زده کرمانشاه:

احداث 130 کانکس در روستای شیخ صله/ موادغذایی و کمک مالی مهمترین نیاز زلزله زدگان

جهادگر اعزامی به منطقه زلزله زده کرمانشاه گفت: تاکنون یکصد کانکس احداث شده است و قرار است از طریق قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه 130 کانکس تا آخر هفته برپا شود.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۷۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

کاظمی یکی از جهادگران اعزامی به منطقه زلزله زده کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: گروه جهادی شهید رجایی متشکل از 30 نفر است که به مدت 10 روز به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام شده اند.

وی بیان داشت: ما در روستای شیخ صله یا شیخ صالح واقع در یک کیلومتری مرز ایران و عراق مستقر هستیم. این روستا 500خانوار جمعیت دارد.

کاظمی با بیان اینکه اعضای گروه جهادی به چهار دسته تقسیم بندی شده اند عنوان داشت: تعدادی سکو برای کانکس می سازند، گروهی چارچوب کانکس را می گذارند و عده ای دیواره های کانکس را وصل می کنند.

این جهادگر افزود: چون کار آوار برداری در حال انجام است و سقف خانه ها بیشتر چوبی است آن مصالح و امکاناتی که مورد نیاز مردم است توسط جهادگران جدا می شود.

وی ادامه داد: با سرکشی از چادرها با حضور روحانی برنامه های فرهنگی نیز انجام می شود و دلداری به خانواده ها، آموزش و سرگرمی برای کودکان اجرا می شود.

این جهادگر اعزامی به منطقه زلزله زده کرمانشاه گفت: در بسته بندی و توزیع امکاناتی که از استان خراسان جنوبی به منطقه می آید نظارت داریم.

وی خاطرنشان کرد: کار در حال حاضر احداث موقت به صورت کانکس است و ما به دنبال خیرین هستیم تا مواردی که برای اسکان موقت لازم است را مهیا سازیم.

کاظمی افزود: تاکنون یکصد کانکس احداث شده است و قرار است از طریق قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه 130 کانکس تا آخر هفته برپا شود و 25 کانکس از خیرین جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه برای اسکان دائم هنوز هیچ جا کاری انجام نشده است اظهارداشت: مهمترین نیاز مردم در حال حاضر خوراک و مبالغ ریالی است که برای شروع ساخت و ساز نیاز است .

کاظمی ادامه داد: ما 30 جهادگر از شهرستان های زیرکوه و طبس هستیم که به مدت 10 روز در منطقه حضور داریم و بعد از ما خراسان شمالی گروه جهادی 10 روزه به منطقه اعزام می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار