پرداخت تسهیلات کم بهره برای صادرات کنندگان مرکبات

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای صادرات مرکبات خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۰۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید حدود پنج میلیون تن مرکبات درکشور ولزوم صادرات این محصول به خارج کشورگفت: با پیگیری‌های انجام شده و نشست‌های مشترک، مقررشد وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های تشویقی برای صادرات مرکبات اعمال کند.

وی ازپرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۴.۵ درصد توسط بانک‌های کشاورزی و صادرات به صادرکنندگان خبر داد و گفت: مقرر شد صندوق ضمانت صادرات، تضمین‌های لازم برای دریافت تسهیلات و صادرات مرکبات را ایجاد و اجرایی کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر سیاست‌های تشویقی شده، رییس سازمان برنامه و بودجه کشورمتعهد شد ۱۵۰ میلیارد ریال یارانه نقدی صادرات مرکبات برای هر کیلوگرم صادرات تا سقف ۵۰۰۰ ریال تخصیص دهد.

شاعری افزود:درخواست اولیه برای مشوق صادراتی مرکبات رایک هزار میلیارد ریال بود که رییس سازمان برنامه و بودجه کشوربا توجه به محدودیت منابع اعتباری یکصد و ۵۰ میلیارد ریال موافقت کرد و آن را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

وی گفت: درصورت صادرات مرکبات، مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات کم بهره و ارائه مشوق نقدی صادرات مرکبات خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‌رود با توجه به سیاست‌های تشویقی پیش بینی شده برای صادرات مرکبات، صادرکنندگان با همکاری اتاق بازرگانی، اتحادیه باغداران، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی مربوطه و سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به صادرات مرکبات اقدام و مدارک را پس از صادرات به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی تحویل داده تا نسبت به پرداخت مشوق‌های صادراتی اقدام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار