خبرهای داغ:
یک کارآفرین زیرکویی با بیان اینکه عدم پوشش بیمه شترمرغ ،نگرانی مزرعه داران را در پی دارد، گفت: با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی توانسته ام مزرعه پرورش شتر مرغ را توسعه دهم که این امر نقش اساسی در اشتغال فرزندانم داشته است.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۰۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، اقتصاد مقاومتی از جمله مباحثی است که چند سالی است توسط امام خامنه ای(حفظه الله) مطرح شده و به عنوان ناجی شرایط فعلی اقتصاد کشور و معیشت مردم از آن یاد می شود.

 در حوزه اقتصاد مقاومتی آنچه که حائز اهمیت است اقدام و عمل است که جمعی از بسیجیان و کارآفرینان شهرستان زیرکوه به خوبی توانسته اند در این زمینه گام بردارند و با ایجاد و راه اندازی کارگاههای کوچک اقتصادی و مزارع پرورش بوقلمون، شتر مرغ ، پرورش ماهی و ... گام مؤثری در راه تحقق این شعار مقام معظم رهبری بردارند.

از جمله فعالان این عرصه در شهرستان زیرکوه می توان به یکی از پرورش دهندگان بسیجی شتر مرغ در این شهرستان اشاره کرد که با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی شهرستان اقدام به توسعه مزرعه پرورش شتر مرغ خود کرده و در کنار فعالیت های کشاورزی به این شغل نیز مشغول است.

 علی اکبر وندی از اهالی شهر حاجی آباد چند سالی است که با ایجاد مزرعه پرورش شتر مرغ در محل چاه های کشاورزی روستای بمرود،علاوه بر تامین معیشت خانواده ،زمینه اشتغال فرزندان خود را نیز در این عرصه فراهم آورده است.

وی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: از چند سال قبل مزرعه پرورش شتر مرغ را در این محل دایر کرده ام و اوایل حدود ۲۰۰ متر محوطه داشتیم اما به مرور این مکان را به حدود ۳ هزارو۵۰۰ متر گسترش داده ایم.

 وندی با بیان اینکه در این مزرعه هم شتر مرغ مولد و هم پرواری نگهداری می شود،خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ شتر مرغ مولد و حدود ۶۵ شتر مرغ پرواری در این مکان نگهداری می شوند که در فواصل زمانی مختلف تعداد شترمرغها تغییر می کند.

 این پرورش دهنده شتر مرغ ادامه داد: برای راه اندازی این مرکز حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که حدود ۴۰ میلیون تومان جهت ساخت مکان و حدود ۵۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات جوجه کشی و مبالغی هم جهت خرید خوراک شترمرغ ها هزینه شده است.

وندی خاطر نشان کرد: هزینه اولیه راه اندازی این مرکز به صورت شخصی تامین گردید اما برای توسعه این مرکز در چند نوبت و حدود ۸۰ میلیون تومان از تسهیلات بسیج سازندگی استفاده کرده ام.

وی گفت: در حال حاضر من و دو فرزندم در این محل مشغول فعالیت هستیم و از درآمد این کار در مجموع راضی هستم.

وندی با تشویق جوانان به سمت اینگونه کارها،بیان داشت: البته شروع کار با سرمایه کم در حال حاضر مقرون به صرفه نیست اما اگر مزرعه ای با حدود ۵۰ شتر مرغ راه اندازی شود از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

این پرورش دهنده شتر مرغ با رضایت از تسهیلات بسیج سازندگی اذعان داشت:این تسهیلات واقعا کارگشاست و کمک خیلی خوبی به راه اندازی اینگونه شغل هاست و هر چقدر از این تسهیلات بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد بهتر و مفیدتر خواهد بود.

وندی از بازار فروش شترمرغ راضی است و اظهارداشت: بازار فروش امسال نسبت به سالهای قبل رونق بیشتری دارد و تولیدات مزرعه ما نیز اکثرا به تهران و اصفهان صادر می شود.

وی با بیان اینکه خودم هم بیمه نیستم،گفت:متاسفانه شتر مرغها تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن و این موضوع باعث نگرانی مزرعه داران شده است .

وندی ادامه داد: شتر مرغ ها جزء برنامه شرکت های بیمه نیستند و اگر تحت پوشش بیمه قرار گیرند حاشیه امنیتی برای پرورش دهندگان شترمرغ و خریدار و فروشنده ایجاد می شود

. وی اذعان داشت: در کنار این مزرعه ،به کارهای کشاورزی و باغداری هم مشغول هستم و بوسیله آن معیشت خانواده خود را تامین می کنم.

وندی از جوانان خواست به سمت فعالیت های اقتصادی و تولیدی گام بردارند زیرا بیکار ماندن عامل همه مشکلات و فسادها است و سرگرم شدن در اینگونه کارها حتی با حقوق کم بسیار بهتر از بیکار بودن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها