خوشبختانه با جدیتی که در استان وجود دارد اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از تصرف و تخریب منابع طبیعی و مراتع انجام گرفته است.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۴۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون دادستان دادگستری شهرستان زنجان در همایش تبیین جایگاه همیاران طبیعت ضمن تاکید بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضائی با عاملین تخریب و تصرف اراضی ملی در زنجان، گفت: معتقدیم با فرهنگ‌سازی می‌توان درصد قابل توجهی از تصرفات عرصه‌های ملی و طبیعی جلوگیری کرد.

رستم خانی منابع طبیعی را سرمایه ملی دانست و بر لزوم حفاظت از آن‌ها تاکید کرد و افزود: در سایر استان‌های کشور نیز فعالیت کرده ام به جرات می توانم بگویم یک سوم پرونده های کیفری به تخریب و تصرف عدوانی در حوزه اراضی ملی مربوط می‌شد ولی وضعیت زنجان در این زمینه بسیار مطلوب می‌باشد. البته ما هم امیدواریم مردم حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی را همچنان رعایت کنند.

وی با بیان اینکه باید در حفظ عرصه های ملی و طبیعی علاوه بر بهره‌مندی از همراهی مردم از تجارب افراد نیز استفاده نمائیم، اظهار داشت: قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 92 که بخشی از آن به تکالیف ضابطین پرداخته است، در واقع تنها قانونی است که در حیطه کاری باید سرلوحه ما قرار گیرد.

معاون دادستان دادگستری شهرستان زنجان با اشاره به نوآوری‌هایی در حوزه حقوق متهم، حذف بازداشت موقت اجباری و سایر حسنات قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 92، تصریح کرد: در تخریب و تصرف عدوانی بحث مشاعی بودن اسناد از مشکلات اساسی دستگاه‌های اجرایی در قبال برخورد با عوامل تخریب می‌باشد. البته چاره این مشکل در ابتدا فرهنگسازی است.

وی افزود: انتظار می‌رود مردم نیز اجازه فرصت‌طلبی به هیچ یک از سودجویان ندهند و هرگونه موارد تخلف را در سریع‌ترین زمان ممکن به مراجع ذی صلاح گزارش کنند تا اقدامات لازم و به موقع در این زمینه انجام شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: خوشبختانه با جدیتی که در استان وجود دارد اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از تصرف و تخریب منابع طبیعی و مراتع انجام گرفته است.

 

 

ارسال نظرات