خبرهای داغ:
کی از مراجع تقلید گفت: مبتکر فن ادبیات امیر مومنان (ع) بوده و ما نیز باید پیرو مکتب ایشان باشیم و ادبیات را در حوزه نهادینه‌سازی کنیم تا حوزه ما جامع الاطراف و در فقه، اصول و ادبیات شاخص باشد.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۷۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
ادبيات در حوزه نهادينه‌ شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیر مؤسسه ادبیات اجتهادی اظهار کرد: حوزه لازم است بیشتر به مسائل ادبیات رسیدگی کند، زیرا ریشه تمام کلمات عرب به ادبیات مربوط است.

وی با بیان اینکه ادبیات در علم عرب روش بزرگی است گفت: مقاله‌نویسی انسان را به جایی نمی‌رساند، علما هنر خود را در ادبیات نشان می‌دادند.

وی با بیان اینکه سطح معلومات در حوزه انتظارات را برآورد نمی‌کند گفت: این مسئله به رهبری مطرح شد که در حوزه احساس خطر می‌شود، زیرا به این وسیله اوّلیات حوزه از دست می‌رود که پایه و اساس و شالوده علم اجتهاد محسوب می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: ادبیات مسئله مهم و قابل استفاده است اگر بتوانید کلاس‌های تشویقی و برنامه‌هایی پیاده شود تا مدیریت حوزه تقویت شود و نسبت به این قضیه بی‌اعتنا نباشد تا در این رشته طلبه‌هایی متخصص تربیت شود.

وی نهادینه‌سازی رشته ادبیات را در حوزه بسیار ارزشمند خواند و افزود: باید کسانی باشید که رسوخ علمی داشته باشید و تحصیل علم و کمال در ادبیات صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مبتکر فن ادبیات امیر مؤمنان (ع) بوده و ما نیز باید پیرو مکتب ایشان باشیم و ادبیات را در حوزه نهادینه‌سازی کنیم تا حوزه جامع الاطراف و در فقه، اصول و ادبیات شاخص باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها