مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) بوشهر:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: وقتی منابع شیطنت و پمپاژظلمت و معصیت مردم را به سمت تاریکی می برند محیط های مذهبی و مساجد ما خلوت خواهد شد وبه دنبال آن علما منزوی شده و منادیان بد اخلاقی مشتری پیدا می کنند و این عاقبت خوبی برای جامعه اسلامی نیست.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۸۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین دشتی در مراسم یاد بود اولین امام جمعه شهر اهرم مرحوم حجت الاسلام سید مهدی مطهری  و در جمع مردم شهر اهرم تنگستان گفت: در آیات و روایات متعدد اینگونه استنباط می شود که جهان در دو منطقه ظلمت و نور تقسیم شده است و همه انسانها یا در محیط ظلمانی  و یا در عالم نور زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: از این نور و ظلمت در کلام وحی و قران کریم بسیاتر ذکر شده  و خدای تبارک و تعالی همواره فرموده اند که مومنین از ظلمت به سمت نور نقل مکان می کنند و این در مورد کفار برعکس است و آنها از مسیر نور به سمت تاریکی منتقل می شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) تصریح کرد: خدای رحمان  بر قلب هر کسی که بخواهد نور می تاباند و این از الطاف الهی است.

حجت الاسلام دشتی افزود: انسانهای عارف و عالم  در این دنیا کسانی هاستند که به جهان نور می دهند  و هخاصیت آنها روشنایی است که هر کس در جهل و ظلمت به سر برده و هدف را گم کرده و حقیقت ر نمی یابند به واسطه علما هدایت شده  و موجب آرامش انسانها می شوند.

وی خاطر نشان کرد: انسانهای متحیر و سرگشته ملجا اطمینان دهنده می خواهند و آن به حقیقت علما دین هستند  و انسانها بایستی این را فراموش نکنند که هرچه از این مراجع نورانی دوری کنند به سوی بدبختی ها و ظلمت ها کشانده خواهند شد و آنجا جمعه ای خواهد شد که عادت به گناه پیدا مکی کند و روی خوشبختی را نخواهد دید.

دشتی تاکید کرد: منابع شیطنت و پمپاژظلمت و معصیت مردم را به سمت تاریکی می برند و اگر این وضعیت ادامه پیداکند انسان از نور و معنویت گریزان شده و نتیجه آن خلوت شدن محیط های مذهبی و مساجد ما خواهد بود وبه دنبال آن علما در آن جامعه منزوی گشته و منادیان بد اخلاقی و ظلمت مشتری پیدا می کنند و این عاقبت خوبی برای جامعه اسلامی نیست.

وی ضمن تقدیر از دفتر امام جمعه اهرم از برپایی مراسم یاد بود اولین امام جمعه شهر اهرم حجت الاسلام مطهری  وبا اشاره به شخصیت علمی  و تقوای این عالم فرهیخته گفت: مطهری اهل علم و فضیلت بود و در تنگستان، دشتی و حتی مرکز استان آنگونه که می بایست شناخته نشد.

حجت الاسلام دشتی بیان داشت: این بزرگوار در بحث سخنرانی و هدایتگری و چه در مسائل علمی کم نظیر بود و آنگونه که حق او باشد ادا نشد  چرا که تمام عمر خود  را در راه انقلاب  از ابتدا تا به امروز صرف کرد و با تمام زندگی سراسر علم و اخلاقی که داشت هرچه نزد ما معروف نبود ولی با زندگی که داشت معروف در درگاه الهی شد.

 

 

ارسال نظرات