مسئول عقیدتی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفتگو با «بسیج»؛
مسئول عقیدتی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بصیرت افزایی و معنویت گرایی را دو ویژگی شاخص و مهم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت :برگزاری دوره تربیت و تعالی کارکنان سپاه استان البرز با هدف تربیت دینی ، تحکیم مبانی اعتقادی ، رشد فضایل اخلاقی و تعمیق معرفت و معنویت برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۹۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار محمد میری مسئول عقیدتی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز  در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه پیروزی مقاومت در سوریه، عراق و اقصی نقاط جهان به برکت رزم مقدس پیشکسوتان ما در دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: آسایش، آرامش و امنیت امروز ما مدیون شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

بصیرت افزایی و معنویت‌گرایی دو ویژگی مهم سپاه پاسداران است/برگزاری سومین دوره تربیت و تعالی کارکنان سپاه استان البرز

مسئول عقیدتی سپاه امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ ناب اسلام بوده و به منظور مقابله با قدرت‌های استکبار و کوتاه کردن دست ظلم شکل گرفت و این اصل آن را از سایر انقلاب‌ها متمایز ساخته است.وی افزود: آنچه که سبب شده تا انقلاب اسلامی مسیر خود را به سلامت سپری کند معنویت و تدابیر حکیمانه مقام‌معظم رهبری و حمایت مردمی بوده که با الگوگیری از مکتب عاشورا در برابر دشمنان ایستاده‌اند، دشمنی که لحظه‌ای از فکر توطئه علیه نظام اسلامی فارغ نبوده و در این راه سعی در افزایش اسلام هراسی دارد.

سرهنگ پاسدار میری با اشاره به فعالیت سپاه در سه حوزه فرماندهی، حفاظت و اطلاعات و عقیدتی سیاسی است گفت: در حقیقت معنویت افزایی و بصیرت افزایی ممیزه سپاه است که باید حوزه عقیدتی سیاسی بتواند آن ها را ارتقا بخشد.ارتقای بصیرت و معنویت در سپاه موجب ارتقای ولایت مداری نیروهای سپاه خواهد شد که لازم است برای پاسداری از ارزشهای انقلاب این دو عنصر در نیروهای نظامی کشورمان همچون سپاه تقویت شود.

این مقام مسئول، اظهار داشت: بصیرت‌افزایی و عمق‌بخشی به تفکرات اسلامی و انقلابی جوانان به‌ویژه پاسداران و بسیجیان از مهم‌ترین اهداف معاونت عقیدتی سیاسی سپاه است.باید بدانیم هر کسی از خط امام و رهبری فاصله گیرد زاویه گرفتن مقابل اسلام و نظام بوده و هیچ جایگاهی در جامعه ندارد که شناسایی این افراد تنها با داشتن بصیرت و در مسیر اسلام، قرآن و ولی فقیه بودن میسر است.

وی همچنین به برنامه عقیدتی در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اشاره کرد و گفت :سومین دوره تربیت و تعالی کارکنان سپاه استان البرز ویژه خواهران با هدف تربیت دینی ، تحکیم مبانی اعتقادی ، رشد فضایل اخلاقی و تعمیق معرفت و معنویت در حال برگزاری می باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 800 نفر در دوره رشد و تعالی سپاه استان شرکت می کنند افزود : در سومین دوره تربیت و تعالی  تعداد 60 خواهر پایور از نواحی مختلف سپاه استان حضور دارند.کلاس های شناسایی آسیب شناسی رسانه فضای مجازی در خانواده ، جلسه و گردهمایی اخلاقی و عقیدتی ، مشاوره دینی تربیتی در باب خانواده از دیگر برنامه های معاوت عقیدتی  سپاه استان می باشد .

 مسئول عقیدتی سپاه امام حسن مجتبی (ع) در پایان خاطر نشان کرد :تفکر معنویت گرایی و عدالت‌خواهی، راه برون رفت از مشکلات اجتماعی کشور است که در تأکیدات مقام معظم رهبری هم مشهود و ملموس است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها