برای نخستین بار در لرستان؛

دوره آموزش کاشت گیاهان دارویی در بروجرد برگزار شد

مسئول پایگاه علمی پژوهشی شهید پارسا بروجرد گفت: بر ای نخستین بار در لرستان دوره آموزش کاشت گیاهان دارویی در شهرستان بروجرد به همت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بروجرد و پایگاه علمی پژوهشی شهید پارسا برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۰۹۰۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهدی حسینی، مسئول پایگاه علمی پژوهشی شهید پارسا بروجرد در  جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر ای نخستین بار در لرستان دوره آموزش کاشت گیاهان دارویی در شهرستان بروجرد به همت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بروجرد و پایگاه علمی پژوهشی شهید پارسا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی برای عموم آزاد است و برادران و خواهران علاقه‌مند می‌توانند در این دوره شرکت کنند، افزود: این دوره به مدت 175 ساعت در قالب 85 جلسه به‌صورت عملی و تئوری از امروز برگزار می‌شود

مسئول پایگاه علمی پژوهشی شهید پارسا بروجرد بیان کرد: این دوره روزهای زوج برای برادران و روزهای فرد ویژه خواهران برگزار می‌شود.

وی در رابطه با استقبال از دوره عنوان کرد: این دوره با استقبال خوبی روبه‌رو شد و برای نخستین بار بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی 73 نفر در پرتال فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کردند.

حسینی شناسایی و نحوه کشت، قلمه زدن، اسانس گیری، عرق‌گیری و خشک‌کردن گیاهان دارویی را ازجمله آموزش‌های این دوره دانست و گفت: آشنایی با گیاهان دارویی خاص شهرستان و خواص گیاهان، زمینه ایجاد تعاونی‌های زودبازده با توجه به مشکل اشغال در استان و لزوم توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و ترویج کشت گیاهان دارویی و فراوری آن‌ها در جهت جلوگیری از برداشت از مراتع ازجمله اهداف این کلاس آموزش است.

وی مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره آموزشی را این دانست که می‌تواند در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باشد خاطرنشان کرد: در پایان دوره با برگزاری آزمون و اعلام برگزیدگان دوره ارائه مدرک معتبر برای افرادی که در این آزمون پایانی موفق شوند از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات