آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با«بسیج» عنوان کرد

فروش مخدر دستمال با اثر تخریبی 100 برابر حشیش/ رسانه ها اطلاع رسانی کنند

ابهری گفت: این ماده مخدر صد برابر حشیش و مشتقات آن اثر تخریبی بر روی سلول های مغزی دارد که این ماده داخل سیگار یا روی آن کشیده می شود و با قیمت هزار تومان به فروش می رسد.
کد خبر: ۸۹۶۰۹۷۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

دکتر مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی و استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بعد از شکست های مختصمانه دشمنان در جنگ سخت، ترفندها و حیله های جدید آنها در جبهه نرم به کار افتاد که اعتیاد و عرضه انواع مواد مخدر با نام ها و شکل های جدید ابزار اصلی مافیای بین المللی برای تخریب جوانان جامعه ما می باشد.

وی افزود: هوشیاری و سرعت عمل نیروهای امنیتی و انتظامی و گسترش مبارزه پلیس مبارزه با مواد مخدر با عوامل داخلی دشمنان باعث شد آنها هر روز با شکل جدیدی وارد میدان شده و با تبلیغات دروغ مانند لاغری، چاقی و باز شدن چین و چروک پوست اعتیاد آور نبودن مواد اقدام به تولید و عرضه مواد جدیدی کنند.

این پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی خاطرنشان کرد: حدود 5 سال گذشته دستمال های مرطوب با نام آلیا که دارای آمفتامین بود توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و ریشه کن شد.

ابهری گفت: این بار بعد از عرضه گُل و مواد روانگردان مافیای مواد مخدر اقدام به عرضه مخدر خطرناک و جدیدی نمودند که در اصطلاح خیابانی به آن دستمال می گویند درحالیکه هیچ شباهتی به دستمال نداشته و به اندازه بند انگشت بوده و دارای مواد مخدر کانابینوئید فانتزی از خانواده حشیش است.

وی ادامه داد: این ماده مخدر صد برابر حشیش و مشتقات آن اثر تخریبی بر روی سلول های مغزی دارد که این ماده داخل سیگار یا روی آن کشیده می شود و با قیمت هزار تومان به فروش می رسد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: این بار دشمن نوجوانان و جوانان را هدف گرفته و لازم است خانواده ها با هوشیاری مراقب فرزندان خود بوده و مدیران مدارس با همکاری پلیس اطراف مراکز آموزشی را از دستفروشان و افراد مشکوک پاکسازی کنند.

ابهری متذکر شد: رسانه ها و در رأس آنها صدا و سیما با آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها باید این بار نیز توطئه های دشمن را خنثی سازند و جوانان نباید فریب تبلیغات دروغ فضای مجازی را بخورند.

آسیب شناس اجتماعی مطرح کرد: این مواد به شدت اعتیاد آور بوده و باعث بالارفتن تپش قلب، کندی تنفس، خنده های بی مورد، غش و بی هوشی و حتی مرگ می شود.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است خانواده ها با هوشیاری تمام ناظر و مراقب اوضاع فرزندان خود باشند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار